סם אלטמן אילון מאסק
צילום: טוויטר

סם אלטמן: אילון מאסק רצה למזג את OpenAI עם טסלה

לפי האימיילים שפרסמה OpenAI, מאסק הציע לחברה "להיצמד לטסלה כמקור המזומנים שלה". המיליארדר הוסיף כי טסלה היא הדרך היחידה של החברה להתמודד מול גוגל.
אדיר בן עמי | (1)

ב-OpenAI תוקפים בחזרה את אילון מאסק בתגובה לתביעה האחרונה של מנכ"ל טסלה נגד החברה. סטאטראפ הבינה המלאכותית פרסם סדרה של אימיילים שחושפים את מערכת היחסים של החברה עם המייסד המשותף שלה מאסק. לפי אלטמן ומייסדים אחרים, המטרה של מאסק הייתה למזג את OpenAI עם טסלה TESLA INC , או "שליטה מלאה" בסטרטאפ. 

מאסק כזכור תבע לאחרונה את OpenAI ואת המנכ"ל שלה, סם אלטמן, בטענה שהפרה את הסכם היסוד שלה לפיתוח AI לטובת האנושות ולא למטרות רווח. "OpenAI הפכה בעצם לחברת בת של חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם: מיקרוסופט", נטען בתביעה. מ-OpenAI מסרו כי בכוונתם להילחם בכל טענותיו של מאסק.

מובילת הבינה המלאכותית אמרה כי מאסק, שהתפטר מדירקטוריון החברה ב-2018, הכיר בכך שדרוש גוף למטרות רווח על מנת ש-OpenAI תוכל להשיג את המשאבים הדרושים לפיתוח בינה מלאכותית כללית (AGI). לפי האימיילים שפורסמו, מאסק הציע לחברה "להיצמד לטסלה כמקור המזומנים שלה". המיליארדר הוסיף כי טסלה היא הדרך היחידה של החברה להתמודד מול גוגל.

מאסק בסופו של דבר הקים בשנה שעברה סטארט-אפ לבינה מלאכותית ג'נרטיבית משלו בשם xAI, מה שכעת גורם להרמת גבות בוול-סטריט ולתהייה האם מדובר במהלך של היזם לקדם את החברה שלו. 

"אנחנו עצובים שזה הגיע לזה עם מישהו שהערצנו מאוד, מישהו שנתן לנו השראה לכוון גבוה יותר, ואז אמר לנו שניכשל, הלך להקים חברה מתחרה ותבע אותנו כאשר התחלנו להציג התקדמות משמעותית לעבר המטרה של OpenAI בלעדיו", אמרה OpenAI. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אילון מאסק זה הביבי של עולם הטכנולוגיה (ל"ת)
    יש דמיון 06/03/2024 21:13
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".