מטא מודיעה על שינויים סביב תוכן פוליטי ונושאים חברתיים באינסטגרם
ענקית הרשתות החברתיות מטא META PLATFORMS מודיעה על שינויים בתכנים מומלצים באינסטגרם ובת'רדס. תכנים בנושאים פוליטיים או סביב נושאים חברתיים לא יומלצו לאנשים שלא עוקבים אחר החשבון שפירסם את התכנים הללו. העדכון יחל רק על חשבונות ציבוריים ולא ישנה את האופן בו תכנים יוצגו לאנשים מחשבונות אחריהם בחרו לעקוב.
"עדכון זה לא ישנה את האופן שבו אינסטגרם תציג לאנשים תכנים של חשבונות שהם בחרו לעקוב אחריהם. כלומר, אם חשבון שאינו כשיר להמלצה מפרסם תוכן פוליטי - שעשוי להיות קשור לנושאים כמו בחירות, חקיקה או נושאים חברתיים - הוא עדיין יכול להגיע אל העוקבים שלו בפיד ובסטורי", כך נכתב בהודעה שהופצה על ידי דוברות מטא.
התוכן הפוליטי והחברתי הביא למטא צרות רבות. ממקרי הטבח שהתרחשו ב-7.10, כאשר המחבלים שידרו בלייב בפלטפורמות של מטא בזמן שהם רוצחים אזרחים חפים פשע ואת פרשת קיימברידג' אנליטיקה שסייעה לטרמפ בבחירות. גם בוואטספ התעמולה הפוליטית רצה וגורמת למהומות ברחבי העולם. מפלגתו של נשיא הודו נרנדרה מודי השתמשה בפלטפורמה על מנת להפיץ תעמולה נגד מוסלמים בהודו מה שגרם לפעולות שנאה נגד מוסלמים במדינה.
- 1.וואו 11/02/2024 23:31הגב לתגובה זואיך לא חשבו על זה קודם
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
