דני בריקמן ועמית צימרמן אואזיס
צילום: Ben Itzhaki Photography

הסטארט-אפ הישראלי אואזיס סקיוריטי גייס 40 מיליון דולר

רוי שיינמן |

הסטארט-אפ הישראלי אואזיס סקיוריטי שפיתח פלטפורמת הגנת סייבר למיפוי, ניהול ואבטחת זהויות לא אנושיות בארגונים, נחשף לראשונה ומכריז על גיוס של 40 מיליון דולר - מתוכם כ-35 מיליון דולר גויסו בסבב ה-A שהושלם לאחרונה. קרן Sequoia Capital הובילה את סבב הגיוס, בו השתתפו גם הקרנות Cyberstarts ,Accel Partners ו-Maple Capital, לצד משקיעים פרטיים כמו גיא פודג'רני, מייסד Snyk ומייקל פיי, מייסד ומנכ"ל Island, שבעברו היה גם נשיא ו-CTO ענקית אבטחת המידע, סימנטק. על רקע הגיוס, החברה מתכננת לגייס עשרות עובדים נוספים ולהמשיך לפתח את יכולות המוצר.  

אואזיס הוקמה ב-2022 על ידי דני בריקמן, מנכ"ל החברה ועמית צימרמן, סמנכ"ל המוצר. השניים הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת המודיעין 81, בה דני שירת כ-11 שנה במסגרת תכנית "תלפיות" ועמית שירת בה כשבע שנים. הם שיתפו פעולה במספר פרויקטים מהותיים, כשחלקם זכו בפרס ביטחון ישראל. לאחר שהשתחרר בדרגת סרן, עמית עבד בחטיבת האבטחה של מיקרוסופט בישראל ומילא תפקידי ניהול בתחום המוצר והפיתוח. דני השתחרר מספר שנים לאחר מכן בדרגת רב סרן, הצטרף אל עמית ויחד הם הקימו את אואזיס. החברה מעסיקה כיום כ-45 עובדים בישראל ובמספר מוקדים בארה"ב, וכבר מעניקה את שירותיה לשורת תאגידים גלובליים. 

המעבר לענן, תהליכי האוטומציה וטכנולוגיות הבינה המלאכותית הפכו את המערכות בארגונים בעידן המודרני למורכבות ומסועפותר. במקביל לזהויות אנושיות, כמו עובדים שמקבלים גישה למידע ונתונים, בכל ארגון גם קיימות זהויות לא אנושיות, כמו אלגוריתמים או הרשאות שונות של תוכנות בתוך הארגון. זהויות אלו נמדדות לעתים בהיקף של פי 50 יותר מכמות הזהויות האנושיות בכל ארגון. זהויות לא אנושיות מהוות לארגונים נקודת תורפה משמעותית משום שקשה לזהות אותן ולמפות את ההרשאות שלהן - זהויות אלו אינן מנוהלות על ידי גורם אחיד שמסווג את ההרשאות למידע ולנתונים הרגישים, ולכן אינן מאובטחות כלל וחשופות לפרצות וחולשות אבטחה.

המוצר שפיתחה אואזיס מטפל בבעיית ניהול ואבטחת הזהויות הלא אנושיות, באמצעות פלטפורמה שממפה את הזהויות, מסווגת את הגישה שיש לכל אחת מהן, מזהה חולשות פוטנציאליות ומתעדפת את הטיפול בהן באמצעות מודל הערכת סיכונים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".