פיקה הודיע כי הוא חוזר לכדורגל כמאמן - כמה היה שווה בשיאו כשחקן?
ב-2008 חזר לספרד, והשאר - היסטוריה. 616 הופעות, 9 אליפויות, 7 גביעים, 3 זכיות בליגת האלופות ועוד שלל תארים שהפכו את פיקה לאגדת ברצלונה. הספרדי כבש 53 שערים והוסיף 13 בישולים במדי הבלאוגרנה, כשבכל הופעותיו קיבל רק 5 כרטיסים אדומים ישירים, למרות ששיחק כבלם. מאז התרכז השחקן בעיקר ב'ליגת המלכים' שהקים, שמספקת בידור קל על טהרת המשחק האהוב, בשיתוף עם כוכבי רשת ואנשי כדורגל שונים. יתכן כי נראה את הספרדי מאמן בליגה זו, אך עתידו של בלם העבר כמאמן עדיין לוט בערפל. "זו שנה חדשה ולאחר חשיבה רבה החלטתי לחזור לכדורגל. אני מתגעגע אליו מאוד", רשם פיקה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר שלו), "הפעם זה לא יהיה כשחקן. זה יהיה כמאמן. אשתף פרטים נוספים בסוף השבוע". מבחינת שווי השוק, בשיאו של פיקה ב-2018 שוויו של פיקה הוערך ב-50 מיליון אירו. שכר השיא של השחקן היה גם באותה שנה, כשהרוויח 34.7 מיליון אירו בעונת 17/18.Es un nuevo año y después de pensarlo detenidamente he decidido volver al fútbol. Lo echo mucho de menos. Esta vez no será como jugador. Será como entrenador. Compartiré más detalles al final de la semana.
— Gerard Piqué (@3gerardpique) January 9, 2024
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
