גרארד פיקה
צילום: ברצלונה טוויטר רשמי

פיקה הודיע כי הוא חוזר לכדורגל כמאמן - כמה היה שווה בשיאו כשחקן?

אגדת המועדון הודיע ברשתות החברתיות שהוא מתכוון לפנות לקריירת אימון. מה היה שכר השיא שלו בברצלונה?
יובל כרמל |
בדרך לעמוד על הקווים: בלם העבר של ברצלונה, ג'רארד פיקה, הודיע ביום שלישי האחרון כי הוא חוזר למגרשי הכדורגל - מעמדת המאמן. הספרדי בן ה-36 פרש ממשחק פעיל בנובמבר 2022 והודיע כי יבשר את החלטתו ביום שבת הקרוב. אגדת הקטלונים גדל בלה מאסיה עד גיל 17, ואז עבר למחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד. בקבוצה הבוגרת הבלם  כמעט ולא קיבל קרדיט, כשרשם 28 הופעות למשך 3 עונות (פלוס עונת השאלה פושרת בריאל סראגוסה).   ב-2008 חזר לספרד, והשאר - היסטוריה. 616 הופעות, 9 אליפויות, 7 גביעים, 3 זכיות בליגת האלופות ועוד שלל תארים שהפכו את פיקה לאגדת ברצלונה. הספרדי כבש 53 שערים והוסיף 13 בישולים במדי הבלאוגרנה, כשבכל הופעותיו קיבל רק 5 כרטיסים אדומים ישירים, למרות ששיחק כבלם. מאז התרכז השחקן בעיקר ב'ליגת המלכים' שהקים, שמספקת בידור קל על טהרת המשחק האהוב, בשיתוף עם כוכבי רשת ואנשי כדורגל שונים. יתכן כי נראה את הספרדי מאמן בליגה זו, אך עתידו של בלם העבר כמאמן עדיין לוט בערפל. "זו שנה חדשה ולאחר חשיבה רבה החלטתי לחזור לכדורגל. אני מתגעגע אליו מאוד", רשם פיקה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר שלו), "הפעם זה לא יהיה כשחקן. זה יהיה כמאמן. אשתף פרטים נוספים בסוף השבוע". מבחינת שווי השוק, בשיאו של פיקה ב-2018 שוויו של פיקה הוערך ב-50 מיליון אירו. שכר השיא של השחקן היה גם באותה שנה, כשהרוויח 34.7 מיליון אירו בעונת 17/18.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.