הגיע עבור 400 אלף אירו, יעזוב ב-2 מיליון? סק מבוקש בלוקומוטיב מוסקבה
יעזוב את הכרמל? בלם מכבי חיפה, עבדולאי סק, ביסס את עצמו כאחד משחקני ההגנה הטובים ששיחקו בישראל בשנים האחרונות. הסנגלי בן ה-31 עורר עניין בלא מעט קבוצות בשל היכולת האדירה שמציג במדים הירוקים, וכעת דווח כי לוקומוטיב מוסקבה מליגת העל הרוסית מעוניינת בבלם ואף הגישה עליו הצעת עתק.
הקבוצה שממוקמת רביעית בטבלה (כשבמקום הראשון נמצאת קרסונדאר של ולאדן איביץ') הציעה לא פחות מ-2 מיליון אירו על הבלם, סכום מרשים כשלעצמו, ועוד יותר מרשים בהתחשב בגילו של הסנגלי, ובסכום שקנתה אותו אלופת המדינה.
עבדולאי סק (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי)
סק, שנחשב כאמור לאחד הבלמים הדומיננטיים בליגת העל ואף זכה בתואר הזר המצטיין של העונה, התחיל את המסע שלו באירופה בליגה הנורווגית השנייה ולאחר מכן העפיל לליגה הבכירה. ב-2018 חתם ברויאל אנטוורפן הבלגית שבמדיה שיחקו ליאור רפאלוב, שכיום משתף איתו פעולה במכבי חיפה, ודילן בטובינסקה, ששיחק לצידו במרכז ההגנה של הירוקים בעונה החולפת.
- עם פיצויים בגובה 1.5 מיליון אירו: ולאדן איביץ' פוטר מקרסנודאר
- לאחר שסחר בקוקאין ב-70 מיליון אירו: כמה שווה הכדורגלן שהורשע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבלם זכה עם אנטוורפן בגביע והעפיל איתה לליגה האירופית, שם הודחו בשלבי הנוקאאוט. הסנגלי הגיע לכרמל בשנה שעברה עבור 390 אלף אירו, וחתם עד 2024. במידה והאלופה תסכים למכורו במתווה ההצעה הנוכחית, תעשה עליו רווח של לא פחות מ-1.6 מיליון אירו.
כיום השחקן מתאמן עם נבחרת סנגל, שבמדיה יש לו 8 הופעות, במסגרת ההכנה לאליפות אפריקה שתתחיל בקרוב. באוגוסט האחרון האריך סק את חוזהו בכרמל עד 2026, וכיום הוא המשתכר הבכיר בקבוצה (אחרי דיא סבע, שבדרך החוצה מהמועדון), עם שכר של 425 אלף אירו לעונה.
שוויו של הבלם עומד על 1.4 מיליון אירו - נמוך מההצעה שהוגשה עליו, כשמכבי חיפה מתעקשת שלא תמכור את אחד משחקני המפתח שלה, במיוחד לאור היציאה המתקרבת שלה ממאבק האליפות, כשהיא ממוקמת כ-10 נקודות מאחורי מכבי תל אביב מהצמרת. בשיאו לפני כשנה, הוערך שוויו של סק ב-3 מיליון אירו, כשעוד שיחק בבלגיה.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
