התחנה הבאה: שון וייסמן עוזב את גרנאדה - מה שווי השוק שלו?
נראה כי לוייסמן קל משמעותית בליגה הספרדית השנייה, כשבעונת 21/22 הבקיע 20 שערי שדה במדי ויאדוליד, והוסיף 3 בישולים, כשבתום העונה עלה עם הקבוצה לליגה הבכירה. כעת אחרי הישראלי מחזרות 2 קבוצות מהליגה השנייה - בורגוס וספורטינג חיחון, שממוקמות בממקומות ה-11 וה-3, בהתאמה. על פי הדיווחים, גרנאדה מעוניינת בלהיפטר מהשחקן, בשל שכרו הגבוה, ועשויה להשאיל אותו לאחת מן הקבוצות עם אופציית רכישה. שוויו של וייסמן עומד כיום על 2 מיליון אירו, כשביאו הוערך השחקן ב-5 מיליון. החלוץ משתכר בגרנאדה ב-1.5 מיליון אירו לעונה, וצפוי להפחית בשכרו אם וכאשר יעזוב את הקבוצה. גרנאדה נמצאת במקום ה-19 (מתוך 20) בלה ליגה כשהיא חווה עונה חלשה וצפויה לרדת לליגת המשנה. וייסמן כבש שער אחד במדיה העונה, בגביע המלך, שנלקח ממנו בעקבות פסיקת הפסד טכני לקבוצה הספרדית בעקבות שיתוף לא חוקי של השוער.🫡❤️⚔️ Guerreros de Shon Weissman. #𝙀𝙩𝙚𝙧𝙣𝙖𝙇𝙪𝙘𝙝𝙖 🇦🇹 || #WeissmanNazarí pic.twitter.com/XmJQTzV8EJ
— Granada CF ❤️⚪️ (@GranadaCF) February 1, 2023
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
