אנואר אל גאזי
צילום: טוויטר אייאקס רשמי

כמה כסף יפסיד אל גאזי בעקבות התמיכה בפלסטינים?

החלוץ ששוחרר ממיינץ יפסיד שכר של מעל 2 מיליון אירו. וגם: הסערה סביב אירוח המשחקים של הפועל חולון
מיכאל וייסרמן |

בזמן שמדינת ישראל נמצאת בסוף השבוע הרביעי ללחימה וצה"ל נכנס לעומק רצועת עזה, הביקורת העולמית מתרחבת גם בעולם הספורט. אחת הביקורות המסוקרות בשבוע האחרון הייתה של החלוץ אנואר אל גאזי. החלוץ ממוצא מרוקני משחק בקבוצת מיינץ ושלשום הודיע המועדון הגרמני כי הוא מתיר את חוזהו מול החלוץ בשל התבטאויות שלו לגבי הלחימה בין ישראל לחמאס. 

ניצחון גדול במשחק הראשון. שחקני חולון (טוויטר הפועל חולון)

לאחרונה צייץ אל גאזי: "זו לא מלחמה. כשצד אחד מונע מים, אוכל וחשמל מהצד השני - זו לא מלחמה. כשלצד אחד יש נשק גרעיני - זו לא מלחמה. כשצד אחד ממומן במיליארדי דולרים - זו לא מלחמה. כשצד אחד משתמש בתמונות בינה מלאכותית כדי לפרסם מידע מוטעה על הצד השני - זו לא מלחמה. כשהרשתות החברתיות מצנזרות חומרים של צד אחד - זו לא מלחמה. זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".

במועדון הגרמני בחרו להגיב באופן מיידי והודיעו לו על התרת חוזהו. החלוץ הפסיד שכר של 2 מיליון אירו לעונה. החלוץ עבר בלא מעט מועדונים טובים כאשר את הקריירה האירופית התחיל בליל שרכשה אותו ב-8 מיליון אירו מאייאקס. לאחר מכן גם שיחק באסטון וילה ואברטון ואף חזר להולנד, לפ.ס.ו איינדהובן, אבל בשום מועדון לא הרשים יתר על המידה. כעת התחנה שלו במיינץ מסתיימת לאחר שהביך את עצמו בביקורת נגד ישראל. בשיאו שווי השוק שלו היה 13 מיליון אירו וכיום הוא עומד על 3 מיליון אירו בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.