מרקו וראטי
צילום: טוויטר אל ערבי

"חוזה עתק": הסכום שגרם למרקו וראטי לעזוב את פריז סן ז'רמן

הכוכב האיטלקי עזב את המועדון הצרפתי לאחר 11 עונות והשלים את מעברו לקטאר. מה יהיה שכרו ומה הייתה ה"הקדשה" של אמבפה?
מיכאל וייסרמן | (1)

קיץ ארוך עבר על פריז סן ז'רמן והקשר מרקו וראטי. זה התחיל ברצון של השחקן לעזוב את המועדון, המשיך עם הצעה לחוזה חדש ואז הגיע המאמן לואיס אנריקה שאישר את עזיבתו של הקשר וזה, כאמור חתם במועדון הקטארי - אל ערבי.

עזב את עיר האורות. וראטי (צילום: טוויטר אל ערבי)

המועדון הקטארי ישלם לפריז סן ז'רמן סכום של 45 מיליון אירו באופן מיידי ועוד 5 מיליון אירו תמורת בונוסים עתידיים. על פי דיווחים בצרפת, שכרו של הקשר ישתדרג ויעמוד כ-20 מיליון אירו לעונה.

וראטי, 30, גדל בפסקארה שבאיטליה ולאחר ארבע שנים במועדון, שנת 2012, עבר לפריז סן ז'רמן והיה מהשחקנים הראשונים שנרכשו על ידי הבעלים הקטארי של המועדון. כבר בעונתו הראשונה נבחר וראטי לשחקן המצטיין של המועדון ושכרו בפריז ידע שדרוג משמעותי משנה לשנה. בשנה הראשונה שכרו עמד על פחות ממיליון אירו לעונה ולאחר שנתיים כבר עמד על 8 מיליון אירו. בשנת 2018 קיבל שדרוג ושכרו כבר עמד על 13.5 מיליון אירו כאשר בעונה שעברה שכרו עמד על 14 מיליון אירו לעונה.

וראטי נחשב לשחקן המצליח בתולדות פריז סן ז'רמן עם 30 תארים. בתחילת הקריירה עוד זכה באליפות הליגה השנייה באיטליה ואז בפריז זכה ב-9 אליפויות צרפת, 6 גביעים, 6 פעמים בגביע הליגה הצרפתי ועוד 9 פעמים בסופר קאפ הצרפתי. בנוסף זכה עם נבחרת איטליה ביורו 2020.

וראטי גם השחקן השני בהופעות בהיסטוריה של פריז עם 416 משחקים וכבש 15 שערים. הכוכב הגדול של פריז, קיליאן אמבפה, כתב פוסט פרידה מוראטי ובו כתב: "מרקו הוא שחקן ואדם יוצא דופן. הייתה לי זכות גדולה להיות לצדו כל השנים האלה. לשתף עמו פעולה היה תענוג גדול. הזמן שלך בפריז לעולם לא יישכח. מדובר באחד השחקנים הטובים שראיתי ואחד השחקנים הטובים בהיסטוריה של המועדון. תודה חבר, אני אתגעגע אלייך".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ההגיוני 14/09/2023 15:18
    הגב לתגובה זו
    וזה החל עוד לפני שניםםםם בחסות מועדוני הענק
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.