עובדי הרמוניה
צילום: עדי לם

סטארטאפ הקמעונאות הרמוניה השלים סבב גיוס של 20 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי אשר פיתח פלטפורמת קמעונאות מבוססת בינה מלאכותית, השלים את סבב הגיוס שנערך בהובלת Bright Pixel Capital
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה הייטק סבב גיוס

הסטארט-אפ הישראלי הרמוניה (Harmonya), אשר פיתח פלטפורמת קמעונאות מבוססת בינה מלאכותית (AI), השלים סבב גיוס ראשון (A) בהיקף כולל של 20 מיליון דולר בהובלת Bright Pixel Capital, כאשר בסך הכל הושקעו בחברה עד כה כ-25 מיליון דולר.

הרמוניה הוקמה בשנת 2021 על ידי ג'ם קנט, המכהן כמנכ"ל (CEO), דימה מחלין, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה (CTO) ורן עציון, המשמש כסמנכ״ל פיתוח המוצר (CPO). החברה במועסקים כיום כ-30 עובדים (מרביתם בישראל), פיתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית האוספת נתונים על מוצרי צריכה בסיסיים ומנגישה אותם לקמעונאים ויצרנים תוך שהיא מספקת פרספקטיבה מלאה לשלל מאפייניהם ותכונותיהם, כמו גם מזהה טרנדים ומציפה תובנות המאפשרות שיפור אסטרטגיות מכירה וצמיחה.

הטכנולוגיה של החברה אוספת מידע על כל מוצר בודד ממיליוני רישומי מוצרים מקוונים הנגישים לציבור דוגמת אתרי רשתות שיווק, זירות סחר וכו'. לאחר שלב האיסוף, סדרה של מודלי בינה מלאכותית (לרבות LLMs - מודלי שפה גדולים) שפיתחה החברה, שאומנו על מידע טקסטואלי מעולם הקמעונאות (כגון רכיבים, ערכים תזונתיים, ביקורות משתמשים וכו׳), מזהים את המוצר במקורות השונים ומאחדים את המידע סביבו לתמונה הרמונית אחת. לאחר מכן, מודלים אלו מחלצים ומנגישים ללקוח הקמעונאי או ליצרן את מכלול המאפיינים הרלוונטיים להם בהקשר למוצר. אותם מודלים מחלצים מאפיינים כדוגמת טעמים, ריחות, רכיבים, דיאטות, העדפות שונות, פעילויות שמתקשרות למוצר, מטרות השימוש במוצר, יתרונותיו, מוצרים נלווים וכו'. המודל העסקי של Harmonya מבוסס על מכירה של רישיון שימוש בפלטפורמה באופן מקיף כמו גם מתן גישה ל-API שמעשיר את המידע על המוצר הספציפי. 

רן עציון, סמנכ"ל פיתוח מוצר בהרמוניה: "בשנים האחרונות למדנו להכיר לעומק את האתגרים והפערים שיצרנים וקמעונאים חווים סביב ניהול וארגון המידע על מוצרים, שהוא למעשה הבסיס באפשרות לספק חווית קניה מוצלחת ללקוחות ובהבנה של מגמות צרכניות. הרגשנו שיש הזדמנות אמיתית למנף את השינוי העצום בעולם עיבוד השפה הטבעית ולשלב אותו עם המידע העשיר שזמין על מוצרים ברשת כדי לספק שכבת מידע סביב מוצרים שיצרנים וקמעונאים טרם נחשפו אליה.  ההשקעה תאפשר לנו להתאים את הפתרונות שלנו לאזורים חדשים בעולמות הקמעונאות ולהרחיב קהל היצרנים והקמעונאים שאנחנו משרתים." 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.