בדקנו: מי השחקנים החופשיים בשוק הבריטי ומה שכרם?
חלון ההעברות של הקיץ הסתיים כאשר קבוצות הפרמייר ליג הוציאו סכום כולל של 2.36 מיליארד ליש"ט עבור רכישת שחקנים. מספר שחקנים נותרו מחוץ לחלון ונחשבים לשחקנים חופשיים. והמשמעות היא שהם יכולים לחתום בכל קבוצה גם אחרי החלון.
מחפש קבוצה. בואטנג (צילום: טוויטר ליון)
בבריטניה ניתחו וציינו את השחקנים הבולטים שיכולים לשדרג מספר מועדונים באירופה. אנחנו אספנו את השמות המרכזיים ובדקנו כמה הם הרוויחו עד עכשיו.
דויד דה חאה
ללא ספק השחקן החופשי הכי מתוקשר שיש. השוער נפרד הקיץ ממנצ'סטר יונייטד לאחר תום חוזהו ובמקומו הגיע אנדאה אונאנה מאינטר. שמו של דה חאה עלה הקיץ גם לבאיירן מינכן שבסופו של דבר בחרה בדניאל פרץ. גם ריאל מדריד התעניינה לאחר פציעתו של קורטואה אבל הספרדים בחרו בקפה. דה חאה עדיין רק בן 32, אם כי שכרו ביונייטד, שעומד על 375 אלף ליש"ט בשבוע, עשוי להוות בעיה בדרך למציאת חוזה חדש.
ג'רום בואטנג
הגרמני הבינלאומי לשעבר נמצא ללא קבוצה לאחר שעזב את ליון מוקדם יותר הקיץ. כעת, בגיל 35, המגן המרכזי המתנשא עשוי להתקשות למצוא מועדון חדש בשל דרישות השכר שלו שהן מעל 5 מיליון ליש"ט לעונה , והיוו בעיה משמעותית עבור ליון.
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- לא תאמינו: כמה היו שוות ריאל מדריד והסיטי לפני עשור וכמה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיל ג'ונס
ג'ונס שוחרר על ידי יונייטד בתחילת הקיץ אחרי כמה שנים קשות מאחורי הקלעים בניסיון לחזור לכשירות מלאה. "התגעגעתי לשחק כדורגל. גדלתי לתוך זה, זה כל מה שאני יודע". מצד שני, הוא רק בן 31. שכרו ביונייטד עמד על 5.7 מיליון ליש"ט לעונה.
ג'סי לינגארד
לינגארד נשאר שחקן חופשי לאחר שמעבר אפשרי לדי.סי יונייטד מה-MLS נפל.
הוא שוחרר על ידי נוטינגהאם פורסט בסוף העונה שעברה והוא מחפש מועדון חדש. המעבר לווסטהאם - שם נהנה מתקופת השאלה ב-2021 - לא יצא לפועל ודלת נוספת נסגרה. השכר שלו במועדון האנגלי עמד על 200 אלף ליש"ט לשבוע.
אלפרדו מורלוס
- 1.איך סביליה לא הולכת על דה חאה ולינגרד?! (ל"ת)יוני 05/09/2023 21:00הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
