זואו פליקס
צילום: טוויטר ברצלונה רשמי

כמה כסף "נזרק" ביום האחרון של מועד ההעברות באירופה?

מועד ההעברות של הקיץ הגיע לסיומו וגם היום האחרון של המועד היה עמוס במיוחד. מי הקבוצה שהרוויחה יותר מאחרות ומי בזבזה הרבה מאוד כסף?
מיכאל וייסרמן |

מועד ההעברות באירופה הגיע לסיומו. הקיץ הזה ייזכר כאחד הדרמטיים בכדורגל העולמי, לבטח בעשור האחרון. עסקאות רבות התרחשו הקיץ, אך כאשר רובן קשורות לכסף הגדול בערב הסעודית. חלקן גם קרו באירופה.

יציל את הקריירה? פאטי (צילום: טוויטר ברייטון)

היום האחרון של מועד ההעברות שהסתיים ב-1 בספטמבר היה דרמטי במיוחד. להלן 10 העסקאות המשמעותיות שנעשו בסוף השבוע האחרון.

קולו מואני, סכום רכישה: 90 מיליון אירו.

לאחר שבוע של משא ומתן הצליחו בפריז סן ז'רמן לשכנע ראשי איינטרכט פרנקפורט לחתום על הסכם ולהעביר את הקשר לעיר האורות.

ז'ואו פליקס, שכר: 15 מיליון אירו לעונה

הקשר הפורטוגלי של אתלטיקו מדריד הושאל בחינם וזאת לאחר שברצלונה הסכימה לשלם את מלוא שכרו של השחקן.

ז'ואאו קאנסלו, שכר: 6 מיליון אירו

המגן שנרכש בעבר על ידי יובנטוס ב-40 מיליון אירו ולאחר מכן עבר למנצ'סטר סיטי, הושאל על ידי האלופה האנגלית בפעם השנייה ברציפות כאשר ברצלונה תשלם את מלוא שכרו.

ראיין חראפנבנרך, סכום רכישה: 40 מיליון אירו

ככל הנראה העסקה המעניינת של היום האחרון של ההעברות. הכישרון ההולנדי נרכש על ידי ליברפול מבאיירן מינכן וצפוי להכפיל את שכרו.

לאונרדו בונוצ'י, שכר: 6 מיליון אירו לעונה

אחד הסמלים הגדולים של יובנטוס ונבחרת איטליה עזב לראשונה את ארצו ועבר לאוניון ברלין בהעברה חופשית.

לוקה יוביץ', שכר: 5 מיליון אירו לעונה

החלוץ הושאל מפיורנטינה למילאן במטרה לנסות ולזכות בתארים העונה בכל המסגרות.

סרחיו רגילון, שכר: 8 מיליון אירו לעונה

המגן הספרדי שגדל בריאל מדריד ושיחק בסביליה הושאל ביום האחרון של ההעברות מטוטנהאם למנצ'סטר יונייטד.

אנסו פאטי, שכר: 9 מיליון אירו לעונה

קשר ברצלונה שהיה מבוקש במספר יעדים באירופה הפתיע כאשר בחר לחתום בברייטון מפרמיירליג. ברייטון תשלם 80 אחוז משכרו של השחקן והקשר הושאל עד לחודש יוני 2024.

מתיאוס נונייס, סכום רכישה: 62 מיליון אירו

קשר וולבס שהיה מבוקש כל הקיץ נרכש על ידי מנצ'סטר סיטי וחתם על חוזה בקבוצה של פפ גוארדיולה עד 2028.

קול פאלמר, סכום רכישה: 43 מיליון אירו

הכישרון של מנצ'סטר סיטי כבש שער בגמר הסופר קאפ האירופי אבל בסיטי החליטו למכור אותו והקשר חתם בצ'לסי עד 2030.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.