פורסם שווי השוק של הליגה האנגלית: 10.43 מיליארד אירו
לאחר קיץ פורה תחזור הערב (שישי) הליגה האנגלית לפעולה בדרך לעוד עונה היסטורית. העונה שעברה הייתה כולה בסימן של מנצ'סטר סיטי שזכתה בשלושה תארים - אליפות אנגליה, גביע וליגת האלופות.
בדרך לעוד טרבל? שחקני סיטי (צילום: מנצ'סטר סיטי)
עונת המשחקים 2023/24 התחילה בצורה מפתיעה כאשר ארסנל זכתה במגן הקהילה. היא ניצחה בפנדלים את הסיטי. לאחר שליטה מוחלטת של חניכיו של פפ גוארדיולה, מקווים שאר מועדוני הצמרת באנגליה לצמק את הפערים ולפיכך אף ביצעו חיזוק משמעותי שטרם הסתיים. אז מה שווי השוק של 10 המועדונים הבכירים באנגליה?
מנצ'סטר סיטי - 1.25 מיליארד אירו
השחקן היקר במועדון הוא כמובן החלוץ ארלינג האלנד שערכו 180 מיליון אירו.
ארסנל - 1.19 מיליארד אירו
- 20 שנה ארסנל מחכה לזכות באליפות. החמצה אחת אמורה למנוע ממנה לחגוג
- בזמן שדורטמונד הרוויחה 130 מיליון אירו, פריז הפסידה 1.2 מיליארד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צ'לסי - 904.5 מיליון אירו
הקבוצה שכשלה בעונה שעברה מחזיקה את השחקו היקר בסגל והוא אנסו פרננדס שערכו 80 מיליון אירו.
מנצ'סטר יונייטד - 892.10 מיליון אירו
אומנם הקבוצה הגיעה לליגת האלופות, אך עדיין נראה כי היא שואפת להיות בצמרת הגבוהה. השחקן היקר בסגל הוא מרקוס רשפורד ששווה 80 מיליון אירו.
טוטנהאם - 812.3 מיליון אירו
אם נוריד את שווי השוק של הארי קיין שצפוי לחתום בבאיירן מינכן, השחקן היקר ביותר בסגל הוא הבלם כריסטיאן רומרו ששווי השוק שלו הוא 60 מיליון אירו.
ליברפול - 794.8 מיליון אירו
לאחר עונה כושלת יקווה המאמן יורגן קלופ לחזור לצמרת הגבוהה וזאת בזכות השחקן היקר שלה בסגל, לואיז דיאס, ששווה 75 מיליון אירו.
ניוקאסל - 599 מיליון אירו
הקבוצה המפתיעה מהעונה שעברה תנסה להתקדם עוד צעד בזכות השחקן היקר שלה, ברונו גימראייש, ששווה 75 מיליון אירו.
אסטון וילה - 588.5 מיליון אירו
הקבוצה תעמיד תקציב מכובד ותרצה להשאיר בשורותיה את הכוכב הגדול שלה, מוסא דיאבי, שערכו 50 מיליון אירו.
ברייטון - 425.55 מיליון אירו
הקבוצה הפתיעה בעונה שעברה אך נפרדה מחלק מכוכביה וכעת נותר בה מויסס קייסדו שערכו 75 מיליון אירו. לא מן הנמנע שהוא יעזוב עוד החודש לצ'לסי או ליברפול.
ברנטפורד - 393.8 מיליון אירו
ברנטפורד סוגרת את העשירייה והשחקן היקר בסגל שלה הוא ברייאן מביימו שערכו 35 מיליון אירו.
- 3.איתי ממן 13/08/2023 21:54הגב לתגובה זואיך זה שבליברפול לואיז דיאז דיאז הכי יקר יותר מסלאח
- 2.איך זה שבליברפול לואיז דיאז הכי יקר יותר מסלאח (ל"ת)איתי ממן 13/08/2023 21:52הגב לתגובה זו
- 1.טוטנהאם 812.3 זה לפני מעבר מנור אליהם עכשו זה 852.3... (ל"ת)מרקו 11/08/2023 08:57הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
