ליאו מסי
צילום: טוויטר פריז סן זרמן

כמה כסף יקבל ליאו מסי מאדידס לאחר הפרישה?

הכוכב הארגנטינאי צפוי לערוך בכורה באינטר מיאמי בעוד מספר ימים. כיצד מעברו קשור להגעתו של דיוויד בקהאם לארה"ב ב-2007?
 
מיכאל וייסרמן |

הכוכב הארגנטינאי, ליאו מסי, יערוך בעוד מספר ימים הופעת בכורה במשחק של אינטר מיאמי בארה"ב. הכוכב הארגנטינאי החליט לוותר על חוזה בערב הסעודית בסכום של 1.2 מיליארד אירו לשנתיים ובמקום זה בחר להצטרף לקבוצה האמריקאית תמורת 54 מיליון אירו לעונה.

החוק שהביא את מסי לארה"ב. בקהאם (צילום מסך)

מסי כבר חשב על יום שאחרי הכדורגל והבטיח כי יחזיק במניות המועדון האמריקאי לאחר הפרישה. בקרוב צפוי לחתום מסי על חוזה לכל החיים עם נותן החסות, אדידס, כאשר הקשר יקבל סכום של כ-60 מיליון דולר לעונה. בנוסף, בארה"ב דווח כי מסי יקבל גם עשרות מיליונים מהעסקה עם חברות "אפל" ו"פנאטיק" והדבר למעשה שכנע אותו שלא להגיע לערב הסעודית.

העברתו של מסי למיאמי הפתיעה רבים, אך מאידך דובר על כך שמי ששכנע אותו להגיע הוא אחד מבעלי המועדון האמריקאי, כוכב נבחרת אנגליה לשעבר דיוויד בקהאם. הגעתו של מסי הגיעה בדומה למעברו של בקהאם כשחקן ב-2007, אז הוא עזב את ריאל מדריד בגיל 31 וחתם בלוס אנג'לקס גלאקסי תמורת יותר מ-220 מיליון יורו לחמש שנים ועוד 25 מיליון דולר שהגיעו מחסויות. בזמנו, היה מדובא בסכום שיא למועדון מליגת ה-MLS. כאשר בקהאם התעקש גם על סעיף החסויות מהמועדון האמריקאי בדומה לסעיף שהוכנס גם בחוזהו של מסי.

אחרי דייויד בקהאם השוק נפתח: הגיעו שחקנים כמו ראול גונזאלס (קוסמוס), דויד וייה (ניו יורק), תיירי הנרי (ניו יורק רד בול), קאקה (אורלנדו סיטי), זלאטן איברהימוביץ' (לוס אנג'לס גלאקסי), גונסאלו היגוואין (אינטר מיאמי) ועוד. כולם עזרו לצמיחת התחרות ומעל לכל הפכו את הליגה למוכרת והביאו ספונסרים.

כעת, אינטר מיאמי השתמשה ב"חוק בקהאם" כדי להחתים את מסי. אחרי מסי גם קשר ברצלונה, סרחיו בוסקטס, חתם בקבוצה וגם ג'ורדי אלבה עשוי להגיע בשבועות הקרובים, איתו ימלא המועדון את מכסת שלושת השחקנים הזרים. 

ב-5 השנים של בקהאם בארצות הברית באותה תקופה, ליגת ה-MLS גדלה מ-13 קבוצות ל-19. כיום יש בליגה 29 קבוצות. לאחר פרישתו ב-2014, רכש האנגלי את הזכויות וכעת המועדון מצפה להישגים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.