הרלינג הולאנד
צילום: הטוויטר הרשמי מנצסטר סיטי

מנצ'סטר סיטי זכתה בליגת האלופות. כמה ירוויח הולאנד מהטראבל?

מצד אחד התשוקה הגדול של סיטי לזכות בטרבל, מצד שני הרצון של אינטר לזכות בתואר האירופי החשוב ביותר. סיטי ניצחה, אבל איך זה נראה מבחינת מספרים וכמה שווים המאמנים? ובכלל, כמה ירוויח החלוץ המטורף מהעונה החלומית?
 
מיכאל וייסרמן | (3)

טורקיה עלתה לפני חודש לכותרות סביב הבחירות המקומיות וסביב ניצחון נוסף של הנשיא, רג'יפ ארדואן. אמש שוב עלתה לכותרות: האצטדיון באיסטנבול אירח את גמר ליגת האלופות בכדורגל בו שיחקו אינטר ומנצ'סטר סיטי, כשהאחרונה, הקבוצה של פפ גווארדיולה, זכתה בתואר.

עוד ניצחון בדרך לעונה אדירה. שחקני סיטי (צילום: מנצ'סטר סיטי)

סיטי הייתה בגמר אחד בעונת המשחקים 2020/21 אך לא זכתה בטורניר, ומצד שני אינטר שחגגה את התואר בשנת 2010 - אז תחת המאמן ז'וזה מוריניו. על הנייר, מלכתחילה היה נראה כי יש יתרון ברור לסיטי שנמצאת בעונת שיא ולאחר אליפות אנגליה וזכיה בגביע אנגליה בשבוע שעבר. היא השלימה טרבל עם הזכייה בליגת האלופות. מהצד השני אינטר - היא סיימה עונה מאכזבת בליגה האיטלקית, הפסידה את התואר לנאפולי ורצתה לסיים את העונה עם תואר אירופי נכבד.

הקרב בליגת האלופות הוא גם קרב כלכלי - הזוכה בתואר, מנצ'סטר סיטי, שלשלה לקופתה סכום של 20.5 מיליון אירו. אינטר תקבל סכום נכבד של 15 מיליון אירו.

גם מבחינת שווי שוק היה יתרון ברור לקבוצה האנגלית. סיטי נחשבת לאחד המועדונים העשירים בעולם. שווי השוק של שחקני סיטי הוא 1.05 מיליארד אירו ואילו שווי השוק של שחקני אינטר 534.45 מיליון אירו.

השחקן היקר ביותר בסיטי הוא ארלינג הולאנד ששווה 170 מיליון אירו. אחריו נמצא פיל פודן ששווה 110 מיליון אירו ובמקום השלישי נמצאים מספר שחקנים ששווי השוק שלהם 80 מיליון אירו ובהם רודרי, קווין דה ברוינה וברנרדו סילבה.

השחקן היקר באינטר הוא לאוטרו מרטינס ששווה 80 מיליון אירו, אחריו ניקולה בארלה ששווה 70 מיליון ואת השלישייה סוגר הבלם מילאן סקריניאר. בעקבות הגמר יזכו מספר שחקנים במענקים משמעותיים וביניהם החלוץ של הסיטי.

הולאנד כבר הכניס מיליוני אירו כבונוס על כך שקבוצתו זכתה באליפות אנגליה והוסיף לחשבון הבנק שלו עוד 350 אלף אירו במידה ותזכה באליפות אנגליה. מיליון אירו נוספים הגיעו אתמול בגלל שסיטי סיימה את העונה עם טראבל - כלומר תואר משולש. החלוץ הוא המרוויח השני במנצ'סטר סיטי וגם בפרמיירליג, אחרי חברו לקבוצה קווין דה בריינה, שמרוויח 494,753 דולר לשבוע ו-25,727,156 דולר לשנה. העונה  דווח כי שכרו עשוי להגיע ל-567 אלף דולר לשבוע בעונה הבאה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מיכה 11/06/2023 08:47
    הגב לתגובה זו
    מיליונים ולא נתן אפילוגול אתמול
  • יש עליו שמירה הדוקה 11/06/2023 10:57
    הגב לתגובה זו
    יכולים לנוע יותר בחופשיות. הוא לא מכונה, וגם עושים עליו עבירות קשות. זה לא קל לו. הוא לא יכול כל הזמן לכבוש שערים. זה מאד קשה. כנראה שהוא ראוי לתגמול הכספי שהוא מקבל.
  • 1.
    בשנה הבאה ריאל חוזרת אין שאלה בכלל (ל"ת)
    מועדון הגמלאים 11/06/2023 08:47
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.