דל מחשבים
צילום: טוויטר

חברות דל ואנבידיה מציגות את פרויקט Helix

דור עצמון |

החברות דל DELL TECHNOLOGIES INC ואנבידיה NVIDIA COR הכריזו על פרויקט Helix, מיזם משותף שמטרתו להקל על עסקים לבנות ולהשתמש במחולל של בינה מלאכותית שיצור תוכן בהתקנה מקומית. המחולל החדש נועד לספק שירות לקוחות טוב יותר, תובנות שוק, מחקר ארגוני ומגוון רחב של אפשרויות נוספות.

פרויקט Helix צפוי לספק סדרה של פתרונות Full Stack שמציעים את המומחיות הטכנית וכלים מוגדרים מראש המבוססים על התשתית והתוכנה של דל ואנבידיה. הפרויקט מציע תוכנית אב שלמה שתעזור לארגונים להשתמש בנתונים הקנייניים שלהם ולפרוס בקלות רבה יותר בינה מלאכותית יוצרת תוכן באופן אחראי ומדויק.

איציק רייך, סגן נשיא לטכנולוגיות בחברת דל מציין כי "בינה מלאכותית אינה דבר חדש, כחברה, אנחנו עושים שימוש בבינה מלאכותית כבר שנים רבות במוצרים שלנו, מה שהשתנה לאחרונה, היא ההנגשה לבינה המלאכותית. בדומה לשימוש ב-GPS בשנים המוקדמות שהיה נחלתם של מעטים, לעומת המצב כיום בו כולנו עושים שימוש ב-GPS על בסיס יום-יומי. הפתרון המשולב בין דל לחברת אנבידיה, נותן לראשונה ללקוחות, מוצר אחיד שמנגיש את נקודת ההתחלה ללקוחות שירצו לאמן את המידע שלהם, על מנת להנגיש אותו ללקוחות שלהם או בכדי להגיע לתשובות לשאלות מורכבות מאוד, למשל בעולם הרפואה.

"ניתן לדמיין את העתיד הקרוב שבו נוכל לקבל תשובות לבעיות רפואיות מאוד מסובכות, באמצעות הבינה המלאכותית. למשל, חברה עם מאגר נתונים באתר שלהם שנותן לבצע מילות חיפוש לפי נושא כללי, בעזרת שימוש ב-Generative AI, לקוח יוכל לחפש תשובה לשאלה שלו, ממש כמו שאנחנו מבצעים שיחה אחד עם השני. דוגמא נוספת בעולם הרפואה היא "סיכום הביקור", רופאים עסוקים בלדבר עם המטופל, להקשיב ולהקליד את סיכום הביקור באותו הזמן. בינה מלאכותית, תסכם עבורם את הפגישה ולמעשה, תשאיר להם את הזמן, להתמקד בחולה ובכך לטייב את הטיפול".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד