מרקו אסנסיו
צילום: טוויטר ריאל מדריד

כמה כסף תציע פריז סן ז'רמן לכוכב ריאל מדריד?

מרקו אסנסיו הודיע רשמית כי יעזוב את הקבוצה הספרדית לאחר שבע שנים. גם אסטון וילה וניוקאסל מצפות להתפתחויות

מיכאל וייסרמן |

ריאל מדריד צפויה לעבור מהפכה בקיץ הקרוב. זה התחיל כבר היום, כאשר אחד הכוכבים שלה, מרקו אסנסיו, הודיע שיעזוב את המועדון בסיום העונה. אסנסיו הוציא הודעה מסודרת ברשתות החברתיות וכתב: "אני פונה לכל אוהדי ריאל מדריד בגרון חנוק ובדמעות. אני נמצא במועדון מגיל צעיר וריאל מדריד הפכה לי ליותר מבית. אני רוצה להביע את תודתי לריאל מדריד, להנהלה, לצוות המקצועי ולכל עובדי המועדון".

אמר שלום למדריד. אסנסיו (צילום: ריאל מדריד רשמי)

עוד הוסיף השחקן: "אני רוצה להודות גם לחבריי לקבוצה. הקהל - אתם הנשמה והמנוע של המועדון הזה. התשוקה, העידוד והאהבה ללא תנאי זה מה שמניע אותנו לתת את כל כולנו בכל משחק. עם זאת, יש לי החלטה קשה לקבל. החלטתי לחפש יעד חדש ולהשיג מטרות חדשות. תודה לך madridistas היקרים על תמיכתכם ללא תנאי. ניפגש שוב במקום אחר נפלא".

אסנסיו סיים את חוזהו במועדון ודחה את ההצעה להאריך את חוזהו. השחקן זכה לשכר של 3.9 מיליון אירו לעונה ולמרות שכמעט והכפיל את שכרו בחר ביעד אחר. בסביבתו ציינו כי אחת הסיבות הייתה בכך שאיבד את מקומו בהרכב והיה בעיקר שחקן ספסל ומקווה שביעד הבא שלו יהיה שחקן משמעותי יותר.

אסנסיו, 27, גדל במיורקה וב-2014 נרכש על ידי ריאל מדריד תמורת 3.9 מיליון אירו אך באותה עונה הושאל למאיורקה. עונה לאחר מכן הושאל לאספניול ומ-2017 הפך לשחקן משמעותי של הבלאנקוס.

אסנסיו שותף ב-285 בריאל, כבש 62 שער ובישל עוד 32 שערים. הקשר המצוין הצליח לזכות ב-3 ליגות אלופות, 4 גביעי עולם לקבוצות, 3 סופר קאפ ו-3 פעמים בליגת האלופות.

כעת יצטרך הספרדי להחליט לגבי היעד הבא שלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.