הנשק הסודי של פורד - עובדי טסלה לשעבר
יצרניות הרכב דוהרות להשיג אספקה של חומרים כמו ליתיום וניקל, סחורות שלא היו צריכים לדאוג לגביהן לפני פריחת הרכב החשמלי. נראה כי פורד די רגועה, לאחר שהחברה בנתה צוות שמייצר לה אספקה וכולל גם כמה עובדים לשעבר של טסלה .
"אחד הדברים הראשונים שעשינו כאשר דגם e נוצר, הוא שבנינו צוות האחראי לחומרי הגלם מאפס", אמרה ליסה דרייק, ראש תחום ה-EV בפורד. פורד שכרה אנשים מחברות כרייה כמו Rio Tinto ויצרניות כימיקלים כמו BASF וכן ממובילת הרכבים החשמליים טסלה. "מנהל חומרי הגלם של הסוללות שלנו הגיע מטסלה", אמרה דרייק. "הצוות שלנו כנראה רכש יותר ליתיום וניקל מכל צוות אחר על פני כדור הארץ." המנהלים הבכירים של פורד לפיתוח EV ופיתוח המוצר, אלן קלארק ודאג פילד, בהתאמה, עבדו שניהם גם בטסלה. חטיבת Model e עדיין קטנה יחסית, כשהמכירות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-700 מיליון דולר, חלק קטן מכלל מכירות הרכב של פורד בסך 39 מיליארד דולר.
הגודל הקטן מאפשר לדרייק ולצוות שלה לנוע מהר. עסקה שעליה הכריזה פורד במרץ, להשקעה במפעל אינדונזי לעיבוד ניקל עם PT Vale ו-Zhejiang הסינית, התגבשה בתוך שבועות. "נכנסנו, הערכנו, היו איתנו המומחים הטכניים שלנו, אהבנו את מה שראינו וסגרנו", אמרה דרייק. יחד עם הניקל, פורד נעלה אספקת ליתיום בהסכמים עם הכורים Liontown Resources וריו טינטו. לפורד יש גם מפעלי סוללות במישיגן, תוך שימוש בטכנולוגיה של מובילת הסוללות CATL. כמו גם מפעלים בקנטקי ובטורקיה.
פורד עושה את כל זה כדי לייצר יותר רכבים חשמליים. כשהיא סיפקה קצת מפחות מ-100 אלף רכבים בשנת 2022. החברה מתכננת לייצר רכבים חשמליים בקצב של 600,000 רכבים בשנה עד סוף 2023, ושני מיליון בשנה עד סוף 2026. במילים אחרות, ב-4 שנים פורד רוצה להגדיל את ייצור הרכבים החשמליים החודשי לכמעט 170,000 רכבים לעומת פחות מ-10,000. על מנת להצליח לעשות את זה, פורד צריכה המון סוללות וחומרים הקשורים לסוללות ולהשיג אותם זה רק חצי הדרך.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלויות החומרים הן האתגר הבא שלה, פורד צריכה להשיג חומרים במחיר מספיק זול על מנת שתצליח להגיע למטרתה לשיעור רווח תפעולי של 8% מרכבים חשמליים עד 2026. "סוכנות האנרגיה הבינלאומית מצפה להגיע ל-350 מיליון רכבים חשמליים בעולם תוך עשור, כשכיום יש כ-16 מיליון רכבים על הכביש", אמר סטיב שופסטל מנהל בSprott. זה צפוי להשאיר את מחירי הליתיום גבוהים בשנים הקרובות, אמר.
- 1.כתבה טמפלייט ריקה. נכון לגבי כל חברה. (ל"ת)כלכלן. 18/05/2023 07:32הגב לתגובה זו
.jpg)
שיא של יותר מעשור: הנחושת מזנקת ומובילה את הראלי העולמי במתכות
שיבושי היצע, ציפיות להרחבה כלכלית בסין, היחלשות הדולר וחששות ממכסים בארה״ב דוחפים את מחירי הנחושת לשיאים היסטוריים ולעלייה שנתית של מעל 40%
שוק המתכות העולמי מסיים את השנה בעליות שערים, כאשר הנחושת נמצאת במוקד לאחר שקבעה שיאי מחיר חדשים במספר בורסות מרכזיות. המתכת התעשייתית, הנחשבת סמן למצב הכלכלה העולמית, חצתה לראשונה את רף 12 אלף הדולר לטון וממשיכה להיסחר ברמות גבוהות במיוחד גם לאחר תיקונים קלים.
מחיר הנחושת זינק לשיא של כ־12,160 דולר לטון. מדובר בהמשך ישיר לראלי שנמשך מאז אוקטובר, ראלי שמעמיד את 2025 כאחת השנים החזקות ביותר לנחושת זה למעלה מעשור. העליות בנחושת משתלבות בגל רחב יותר של התחזקות בשוקי הסחורות. גם הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית, ציפיות להקלה מוניטרית בארה״ב והיחלשות הדולר. עבור משקיעים רבים, שילוב זה מחזק את האטרקטיביות של מתכות הן כהשקעה והן כנכס גידור.
אנליסטים מציינים כי מחירי הנחושת מקבלים תמיכה גם מהציפייה לצעדים נוספים לעידוד הכלכלה הסינית. כל איתות להרחבה פיסקלית או מוניטרית בסין מתורגם במהירות לעליות במחירי מתכות תעשייתיות, בשל משקלה המרכזי של המדינה בצריכה העולמית.
ברקע העליות עומדים גם שיבושי היצע ממשיים. מאז אוקטובר אירעו תקלות חמורות במספר מכרות גדולים, שפגעו ביכולת הייצור והציפו מחדש חששות ממחסור. גם לפני אותם אירועים, אנליסטים כבר הזהירו כי הביקוש העתידי עלול לעלות על ההיצע בשנים הקרובות.
- "רנסנס" תעשייתי - מתכוננים לגל הבא
- המתיחות בין ארה"ב לסין משפיעה על שוק הסחורות והקדמה הטכנולוגית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים
בג׳פריס מעריכים כי גם בתרחיש של צמיחה עולמית מתונה, סביב 2% בשנה, שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. הערכה זו מחזקת את ההבנה כי הלחץ בשוק אינו זמני בלבד.
בריז'ט בארדו, צילום: רשתותבריז'יט בארדו הלכה לעולמה: מה ההון שצברה כוכבת העל?
אייקון התרבות הצרפתי, בריז'ט בארדו הלכה לעולמה היום בצרפת, והשאירה אחריה חותם תרבותי נצחי והון כלכלי לא מבוטל עבור שחקנית שהתפרנסה מאמנות בלבד
בריז’יט בארדו, אחת הדמויות האייקוניות בתולדות הקולנוע העולמי, הלכה לעולמה היום בגיל 91, כך נמסר בהודעה מטעם הקרן להגנת בעלי חיים שהקימה לפני ארבעה עשורים.
במהלך חייה, מהופעה בסרטים אייקוניים ועד לפעילות ציבורית משמעותית, בארדו ביססה מוניטין ככוכבת קולנוע בינלאומית, סמל מין של שנות ה-50 וה-60, אך גם כאחת הפועלות הבולטות בעולם לזכויות בעלי חיים.
סמל תרבותי של דור
בריז’יט מאריה־פרנסואז בארדו נולדה בפריז ב-1934 למשפחה מבוססת והחלה את דרכה כדוגמנית כבר בגילאי ההתבגרות כאשר הופיעה על שער המגזין ELLE . הופעת הפריצה היה בסרט "ואלוהים ברא את האישה" שביים אז בעלה הראשון, רוז’'ה ואדים, תפקיד שהפך אותה לסמל מין בינלאומי ולשחקנית המרוויחה ביותר בצרפת לאותה תקופה. מעבר לתדמית, בארדו גילמה דמויות מורכבות במספר רב של סרטים בולטים כגון 'האמת', 'הגוף והלב', 'ויוה מריה' ועוד. בארדו גם היתה לדמות השראה עבור אמנים ויוצרים חשובים, לא רק בסרטים אלא גם בתרבות הפופולרית כולה, כמו האמן האמריקני אנדי וורהול שיצר דיוקן אייקוני בדמותה והזמר יוצר הצרפתי-יהודי סרז' גינזבורג, עימו הייתה במערכת יחסית וגם הקליטה שירים.
עם פרישתה מהקולנוע בשנת 1973, בגיל 39 בלבד, היא נקטה צעד לא אופייני לכוכבים: היא ויתרה, לפחות באופן רשמי על המשך השתתפותה בהפקות מסחריות על מנת להתמקד במאבק למען זכויות בעלי חיים.
לאחר פרישתה מהקולנוע, בארדו הקדישה את עצמה כמעט לגמרי לפעילות למען זכויות בעלי חיים. הקרן שייסדה הביאה לפתרונות מעשיים להצלת מינים בסכנת הכחדה, הקמת מקלטים וחינוך ציבורי, והפכה לגוף מוכר גם מחוץ לצרפת. פעילות זו ושמרה על מעמדה הציבורי גם בשנותיה האחרונות.
- ״אווטאר אש ואפר״ מוביל בעולם, ובוול סטריט בוחנים את דיסני דרך הדוחות
- האם הסרט החדש על בובת ברבי המיתולוגית יכול להכניס לכם כסף?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות חלה החמרה במצבה הבריאותי, כולל מספר אשפוזים, אך עד היום האחרון חיה בארדו שמרה על מעמדה האייקוני כשחקנית צרפתיה וגם כפעילה חברתית למען בעלי חיים
