אינוויז מרחיבה את השת"פ עם "לקוח מרכזי מהיצרנים הגדולים בעולם" - מן הסתם פולקסווגן - לשוק הרכבים המסחריים
חברת הלידאר (העיניים של כלי הרכב האוטונומיים) הישראלית אינוויז (Innoviz) עדיין לא רושמת הכנסות משמעותיות (האנליסיטים צופים לה 1.5 מיליון ברבעון הקרוב ו-13 מיליון בשנה כולה), אבל בינתיים נכנסת לתחום כלי הרכב המסחריים עם הגרסה המתקדמת שלה InnovizTwo לרכב מסחרי קל חדש, כשהיא מרחיבה את השת"פ שהתחילה עם "לקוח מרכזי ומוביל של החברה" שהוא "אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם". בחברה אמנם לא חושפים את שם החברה אבל אפשר לומר במידה גדולה של ודאות שמדובר על פולקסווגן, שכבר נכנסה לפני שנה לשת"פ עם אינוויז בהיקף של 4 מיליארד דולר.
ההודעה לא יוצאת בטעות דווקא כעת. היא מתפרסת במקביל לדוחות חלשים של אינוויז. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ורושמת הפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 1 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 22 סנט למניה על הכנסות של 1.5 מיליון דולר.
החברה לא מעדכנת את התחזיות וצופה הכנסות בטווח של 12-15 מיליון דולר, דומה לצפי האנליסטים ל-13.25 מיליון דולר. במקביל, החברה צופה הזמנות של כ-30 מיליון דולר (אמצע טווח) עד סוף השנה.
ובחזרה להרחבת ההסכם עם פולקסווגן - באינוויז מקווים להתחיל ייצור "באמצע העשור" ואומרים שהתוכנית נמצאת במסלול "מואץ", ומעבר לכך - "ההשלכות הפיננסיות הפוטנציאליות מתוכנית זו צפויות להתחיל עוד השנה, ומילאו תפקיד חשוב בהחלטה לעדכן את היעדים המסחריים והפיננסיים לשנת 2023 אשר הועברו בעבר".
- המתחרה הגדולה של אינוויז פושטת רגל: האם זה טוב או רע לחברה הישראלית?
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה גם מצפים להרחבת השת"פ בעתיד ואומרים שמדובר על שילוב כוחות עם פלטפורמת מחשוב מרכזית שעשויה להוביל להזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בעתיד. "Innoviz מאמינה שעבודתה עם השותפים המובילים בתחום הפלטפורמות האוטונומיות יכולה לאפשר זמן הגעה מהיר יותר לשוק, האצת תהליך הערכת הלקוחות, לאפשר אינטגרציה חלקה יותר עם חלקים אחרים של התוכנה ולמצב את Innoviz היטב במאמצים מול לקוחות חדשים".
עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz: "ההודעה של היום מסמנת אבן דרך קריטית באישור האסטרטגיה שלנו ובהדגשת הערך שהטכנולוגיה שלנו מביאה עמה. חלק חשוב בתוכנית העסקית ארוכת הטווח שלנו היה להראות שאנחנו יכולים להשיג דריסת רגל עם לקוח גדול ולהפוך לספק ה-LiDAR הישיר שלו עבור מספר תוכניות בתוך מגוון הרכבים הכולל שלהם. אנו נרגשים מהמומנטום שראינו ומעודדים על ידי עלייה ניכרת בפעילות הלקוחות, שמחזקת עוד יותר את האמונה שלנו בכך שאנו נראה עוד ועוד פריסה של ה-LiDAR שלנו".
אינוויז נכנסה לוול סטריט באמצעות מיזוג ספאק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, אבל בדומה לכל שוק ההנפקות ולהנפקות ה-SPAC בפרט, המניה צללה ב-75% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 371 מיליון דולר ומחיר מניה של 2.72 דולר.
- גניבות הרכב ירדו ב-21% ב-2025, אז למה ביטוח הרכב עדיין יקר?
- מדוע אלטשולר-שחם מכרה את מניותיה בדלק רכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות...
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
רכב גנוב. קרדיט: איתוראןאיתוראן מדווחים על ירידה של 21% בגניבות רכב ב-2025, אז למה ביטוח הרכב עדיין יקר?
מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב בשנת 2025 קובע שבעקבות פעילות ענפה של המערך המבצעי של חברת איתוראן לצד פעילות של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-21% באירועי גניבות רכב לעומת שנת 2024; באיזה חג התבצעו הכי הרבה נסיונות גניבה?
מחקר של חברת איתוראן Ituran Location & Control Ltd. בנושא גניבות רכב בשנת 2025 קובע שבעקבות פעילות ענפה של המערך המבצעי של חברת איתוראן לצד פעילות של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-21%
באירועי גניבות רכב לעומת שנת 2024.
ניר שרצקי מנכ"ל חברת איתוראן מציין: "בשנת 2025 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 610 חוליות חשודים בגניבות רכב, שיא בתפיסת חוליות גנבי רכב. מעצרן של חוליות הגנבים חסכו למשק הישראלי 3.3 מיליארד שקל. כמו כן, מעצרן של חוליות גנבי הרכב חסכו לשוק הרכב אלפי גניבות פוטנציאליות במהלך שנת 2026 ואף מעבר לה".
עוד עולה מהמחקר כי היום שבו נרשם מספר הגניבות הגבוה ביותר בשנת 2025 היה 16.4.25 (חול המועד פסח). חודש מאי 2025 התבלט כחודש עם מספר גניבות הרכב הגבוה ביותר במהלך השנה. ההערכה היא כי-52% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-48% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינית ובישראל.
סטטיסטיקה ופילוחים
המדגם רחב ההיקף של איתוראן מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים, גוש דן ממשיך להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריו אזור השרון עם 18%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 10%, אזור הצפון עם 4% ויו"ש עם 1%.
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות נסיונות הגניבה הגדולים ביותר בשנת 2025 הוא ג'יפים וג'יפונים, ששיעורם בסך נסיונות הגניבה עומד על 47%, לאחריהם נמצאים הרכבים הפרטיים, עם 34%, אופנועים עם 11%, רכבים מסחריים עם 5%, משאיות 2% וכלי צמ"ה עם 1%.
