מפריז למדריד? כוכב נבחרת מרוקו עשוי לעבור תמורת 80 מיליון אירו
המגן אשרף חכימי לא מרוצה ממעמדו בפריז סן ז'רמן ולא פוסל מעבר לספרד. השאלה: כמה ריאל מדריד תהיה מוכנה לשלם עבורו?
דרמה גדולה בשבועות האחרונים בפריז סן ז'רמן: המועדון יעבור זעזועים רבים בקיץ הקרוב. עתידם של הבלם סרחיו ראמוס והקשר ליאו מסי הוכרע והשניים יסיימו את חוזיהם בקיץ הקרוב ולא יקבלו חוזה חודש - אבל זה כבר ידוע. אז מה חדש? לאחרונה גם פורסם כי מספר שחקנים מרגישים שמעמדם מעורער וגם שמו של קיליאן אמבפה עלה כמועמד לעזוב ולעבור לריאל מדריד.
יחזור למדריד? חכימי (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)
כוכב נוסף שעתידו לא ברור הוא המגן אשרף חכימי. הבוקר פורסם בתקשורת הצרפתית כי האחרון אינו מרוצה ממעמדו בפריז ולא פוסל את האפשרות לעבור לריאל מדריד. חכימי, 24, גדל במדריד וב-2018 ערך משחק בכורה בקבוצה הבוגרת אך לא מצא שם את מקומו והושאל לשנתיים לבורוסיה דורטמונד. בקבוצה הגרמנית שותף ב-54 משחקים וכבש 7 שערים. ב-2020 נמכר המגן ממדריד לאינטר תמורת 40 מיליון אירו.
לאחר שנה נהדרת באיטליה בה שותף ב-37 משחקים וכבש 7 שערים נמכר המגן לפריז סן ז'רמן תמורת סכום עתק של 70 מיליון אירו וזכה לשדרוג משמעותי בשכרו עם משכורת של 8 מיליון אירו לעונה לא כולל בונוסים.
חכימי חתם על חוזה לחמש שנים שמסתיים ב-2026. המשמעות: במידה ומדריד אכן תרצה לצרפו אז היא תצטרך להגדיל את ההצעה שצפויה להגיע ל-80 מיליון אירו. "בעונה הראשונה שלו תחת המאמן מאוריסיו פוצ'טינו חכימי היה בשיאו אבל בעונה האחרונה חלה ירידה בכושרו", אמרו מקורביו של השחקן והוסיפו: "הוא אומנם עשה מונדיאל גדול והגיע לחצי הגמר עם נבחרת מרוקו, אבל נראה כי הוא כבר לא נהנה בפריז".
חכימי הורחק לפני שבועיים במשחק ליגה מול לוריין וזכה לביקורות קשות בצרפת משום מה, רק אבמפה יצא להגנתו. בכל מקרה בשלב זה לא יצא הודעה רשמית מצד המועדון הפריזאי, אבל על פי הדיווחים אז נראה כי במידה ותגיע הצעה רשמית אז לא תהיה התנגדות של המועדון לשחררו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
