מאוריסיו פצטינו
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

בעקבות המועמדות לצ'לסי: נחשף שכרו של פוצ'טינו

המאמן צפוי לחתום ולהשתכר כ-200 אלף ליש"ט בשבוע. ומי הכוכב הראשון שירצה להחתים במועדון האנגלי?
מיכאל וייסרמן |

קבוצת הפאר האנגלית, צ'לסי, כבר החליפה ארבעה מאמנים העונה. המנג'ר האחרון הוא פרנק למפארד וגם הוא לא מצליח להביא את הצלחות. הקבוצה רשמה חמישה הפסדים ברציפות ולמפארד עם ניצחון אחד מתוך שבעת המשחקים האחרונים.

יעזוב בסיום העונה. למפארד (צילום: טוויטר צלסי רשמי)

בצ'לסי כבר מסתכלים קדימה. ההערכה כי המאמן הבא יהיה הארגנטינאי, מאוריסיו פוצ'טינו. פוצ'טינו צפוי להוביל את הקבוצה החל מהעונה הבאה וצ'לסי תהיה היעד הבא לאחר שפוטר לפני שנה מפריז סן ז'רמן. על פי ההערכות, צפוי פוצ'טינו להפוך לאחד המשתכרים הגבוהים בכדורגל האירופי, עם שכר של 200 אלף ליש"ט לשבוע - משמע כ-800 אלף ליש"ט לחודש ו-9.6 מיליון ליש"ט לעונה. למעשה פוצ'טינו גבר במירוץ על המאמן הספרדי לואיס אנריקה.

לקראת רבע גמר ליגת האלופות: צ'לסי שווה יותר מריאל?

על פי הדיווחים באנגליה, פוצ'טינו כבר שוחח מספר פעמים עם בעלי צ'לסי טוד בוהלי והשניים סיכמו על מינויו שצפוי להיכנס לתוקף בימים הקרובים. הארגנטינאי צפוי להחליף את כל צוות המאמנים באנגליה שגם זה יעלה למועדון האנגלי כ-6 מיליון ליש"ט בעונה.

פוצ'טינו שיחק בניואלס מארגנטינה, בורדו ופריז סן ז'רמן מצרפת וסיים את קריית המשחק באספניול הספרדית. אספניול הייתה גם הקבוצה הראשונה שלו כמאמן, שם העביר שלוש שנים. לאחר מכן עבר לסאות'המפטון, שם אימן במשך שתי עונות. קבוצתו דורגה בעיקר במרכז הטבלה. ב-2014 עבר לטוטנהאם ושם קריירת האימון שלו השתדרגה בצורה משמעותית. במשך חמש עונות הוביל את הקבוצה לצמרת הליגה האנגלית ובעונה החמישית אף הגיע איתה לגמר ליגת האלופות. בדרך הדיח את בורוסיה דורטמונד, מנצ'סטר סיטי ואייאקס ובגמר הפסיד לליברפול בתוצאה 2:0.

ב-2021 מונה למאמן פריז סן ז'רמן ושם זכה באליפות צרפת ובסופר קאפ הצרפתי, אך כשל בליגת האלופות ולכן פוטר לאחר עונה אחת. כעת, לאחר מנוחה קצרה, הוא צפוי לחזור לאי הבריטי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.