הכרטיס לפיינל פור: מונאקו מול מכבי ת"א - מי שווה יותר?
מכבי תל אביב בכדורסל מגיע לרגע השיא של העונה כאשר תפגוש הערב (רביעי) את מונאקו למשחק חמישי ומכריע על הזכות לעלות לפיינל פור של היורוליג. גם האוהדים האופטימיים ביותר של הצהובים לא האמינו כי הקבוצה הזאת תהיה פסע מהעלייה לפיינל פור כבר בעונה הזאת.
בקיץ האחרון נבנתה קבוצה כמעט חדשה תחת המאמן עודד קטש והיועץ המקצועי דיוויד בלאט - נבנה כאן שלד איכותי שרחוק ניצחון אחד מאחת העונות הגדולות של הצהובים בעשור האחרון.
עוד ניצחון אחד. בולדווין וקולסון (צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
מהצד השני נמצאת מונאקו, שמציגה את אחד התקציבים הגדולים של היורוליג העונה. עבור הקבוצה הצרפתית זאת תהיה אכזבה אם זה לא יסתיים בניצחון. במשחק הראשון ניצחה מכבי תל אביב בצרפת, אבל הפסידה במשחק השני והשלישי וביום חמישי שעבר הביסה את מונאקו במשחק הרביעי.
פערי התקציב בין שני המועדונים ברורים וזאת אפשר לראות על פי החמישיות שפותחות בסדרה. הנה דוגמה מהמשחק הרביעי בסדרה: לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, ג'רל מרטין ואלכס פוית'רס פתחו בחמישייה של מכבי. מנגד, במונאקו עלו עם מייק ג'יימס, ג'ורדן לויד, אלי יאקובה, ג'ון בראון ודונטאס מוטיינאס.
להלן שווי השוק של הצהובים:
לורנצו בראון - 1.67 מיליון דולר לעונה (חתם לפני מספר חודשים על חוזה חדש).
וויד בולדווין - 1.2 מיליון דולר לעונה.
בונזי קולסון - 550 אלף דולר לעונה.
ג'רל מרטין - 450 אלף דולר לעונה.
אלכס פות'רס - מיליון דולר לעונה.
סה"כ: 4.87 מיליון דולר
שחקן נוסף ששווה לציין במכבי הוא דארן היליארד, שמחזיק בחוזה גבוה של 800 אלף דולר לעונה.
המספרים של מונאקו:
מייק ג'יימס - 2 מיליון אירו לעונה.
ג'ורדן לוי - 1.1 מיליון אירו לעונה.
אלי יאקובה - 1 מיליון אירו לעונה.
ג'ון בראון - 1 מיליון אירו לעונה
.
דונטאס מוטייונאס - 600 אלף אירו לעונה.
סה"כ: 5.7 מיליון אירו
גם בקרב המאמנים קיים פער: שכרו של סשה אובראדוביץ' ממונאקו מגיע לכ-100 אלף אירו לחודש. שכרו של מאמן מכבי תל אביב עודד קטש מסתכם בכחצי מיליון אירו לעונה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
