זלטאן איברהימוביץ
צילום: טוויטר מילאן רשמי

תחנה רביעית באיטליה: היעד המפתיע של איברהימוביץ'. כמה הוא ירוויח?

החלוץ המנוסה לא מתכוון לפרוש וצפוי לחתום במועדון תחת סילביו ברלוסקוני. השכר: מעל 3 מיליון אירו. מה שווי השוק של מונצה?

מיכאל וייסרמן |

החלוץ השוודי, זלאטן איברהימוביץ', שבר לא מעט שיאים בקריירה ובעיניי רבים נחשב לאחד החלוצים הטובים במאה ה-20. איברהימוביץ' הוא מהבודדים שברשימת הקבוצות שלו נמצאים מועדונים כמו אייאקס, ברצלונה, פריז סן ז'רמן ושלושה מועדונים באיטליה - אינטר, יובנטוס ומילאן.

יישאר באיטליה? איברהימוביץ (צילום: טוויטר מילאן רשמי)

החלוץ, 41, צפוי לעזוב את מילאן בקיץ הקרוב ולחתום בתחנה רביעית באיטליה - מונצה. המועדון הקטן עלה רק הקיץ מהליגה השנייה ומנוהל על ידי סילביו ברלוסקוני שניהל בעבר את מילאן ואף שימש כראש ממשלת איטליה. ב-2017 מכר ברלוסקוני את מילאן לקבוצת משקיעים מסין ועונה לאחר מכן רכש את הקבוצה הקטנה, אז בליגה השנייה. היא עלתה לליגה הראשונה וכעת הוא מעוניין לצרף את הענק השוודי לעונה הבאה.

איברהימוביץ' צפוי להשתחרר ממילאן בחינם. העונה סבל ממספר פציעות ולא היה פאקטור משמעותי. הוא עשוי להתחבר למונצה, כאשר ברלוסקוני, לפי ההערכות, עשוי להציע לו חוזה של מעל 3 מיליון אירו לעונה לאחר שהעונה זוכה לשכר הנמוך בקריירה שלו שעומד על 2 מיליון אירו. במונצה התייחסו לנושא ואמרו: "יש לנו רצון רב לראות את איברהימוביץ' מגיע אלינו. הוא יהיה השחקן המשמעותי על כר הדשא ולא פחות מזה, בחדר ההלבשה".

החלוץ השוודי הפך בסוף השבוע לכובש המבוגר ביותר בליגה האיטלקית, כאשר כבש שער לזכות מילאן בהפסד לאודינזה. איברהימוביץ' כבש בגיל 41 ו-166 ימים ושבר שיא בן 16 שנה.

אחרי שעבר באייאקס, יובנטוס, אינטר, ברצלונה, פריז סן ז'רמן, לוס אנג'לס גלאקסי, מנצ'סטר יונייטד ושתי קדנציות במילאן - איברהימוביץ' הרוויח לא מעט כסף. שכרו ביונייטד היה 27 מיליון דולר לשנתיים, בפאריז הרוויח 21 מיליון יורו לעונה. בקדנציה הראשונה שלו במילאן, לפני כעשור, הרוויח כ-10 מיליון יורו. לאורך הקריירה כבש החלוץ האדיר יותר מ-500 שערים בקבוצות השונות. בנבחרת שוודיה הבקיע 62 שערים ב-121 הופעות. לפני מספר חודשים חזר איברהימוביץ לנבחרת שוודיה, למרות גילו המופלג, זאת במסגרת מוקדמות היורו 2024.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.