אוהדי ברצלונה חולמים על אצטדיון ענק. כמה הוא יעלה?
ברצלונה בדרך לאליפות נוספת אחרי שהביסה בסוף השבוע את בטיס בתוצאה 0:4. היא ומדורגת במקום הראשון עם פער של 11 נקודות מריאל מדריד שבמקום השני, כאשר נותרו 6 מחזורים לסיום העונה. ובכל זאת, נראה כי את אוהדי ברצלונה מעסיקים כעת שני נושאים אחרים: הראשון הוא חזרתו של ליאו מסי והשני - שהפרעוש ישחק באצטדיון המחודש של קאמפ נואו.
האצטדיון הגדול בישראל. סמי עופר (צילום: צילום מסך ערוץ 1)
למרות שמצבו הכלכלי של המועדון בכי רע, הודיעו קברניטי ברצלונה על שיפוץ כללי בקאמפ נואו כבר מהקיץ הקרוב. העבודות צפויות להתחיל בחודש יוני הקרוב ויימשכו כשלוש שנים - עד 2026. בספרד מדווחים כי על פי התוכניות מדובר באחד האצטדיונים הגדולים בעולם והגדול ביותר שייבנה בספרד. מדובר בעבודות בעלות של כמיליארד ו-450 מיליון אירו. כזכור כבר ב-2018 דובר על תחילת העבודות אבל זה לא קרה. כעת מדברים על כך שישנם המסמכים הנדרשים והמימון המלא כדי להביא להפיכה בקרב אחד האצטדיונים המוכרים באירופה ובעולם.
כיום נחשב קאמפ נואו לאצטדיון החמישי בגודלו בעולם. הוא מכיל כ-99,354 מושבים ולאחר השיפוץ זה צפוי לעלות ל-105 אלף מקומות. לאחר השיפוץ צפוי האצטדיון להפוך לשלישי בגודלו. הוא יעבור את הרף של 100 אלף איש. מי מכיל יותר? האצטדיון של מישיגן בארה"ב עם 107601 מקומות והאצטדיון בפיונג יאנג שבצפון קוריאה שמכיל 114 אלף מקומות.
על פי ההדמייה שנעשתה, באצטדיון יוקם גג שיכסה את כולו - כפי שנעשה באצטדיונים החדשים באירופה. בשנה הראשונה של השיפוצים תעבור ברצלונה לארח באצטדיון מונז'ואיק שהיה בעבר המגרש הביתי של אספניול ובו 49 אלף מקומות. מונז'ואיק אירח בעבר גם משחקים באולימפיאדת ברצלונה. בסתיו בשנה הבאה תחזור ברצלונה לארח בקאמפ נואו והשיפוצים ייערכו במקביל למשחקי הקבוצה.
מדובר באצטדיון עם עלות ענקית. לשם השוואה, גם אצטדיון "סמי עופר" בחיפה וגם השיפוץ שנעשה באצטדיון "בלומפילד" ביפו היו בעלות של כחצי מיליארד שקל. כידוע אצטדיון בתל אביב מכיל 29,400 אלף מושבים ואילו בחיפה זה מכיל 30,858.
בלומפילד נבנה בתחילת שנות השישים בעלות של כמיליון וחצי לירות (אז מדובר היה בסכומים גבוהים למדי) וב-2019 עבר שיפוץ של חצי מיליארד שקל. הוא משמש למשחקיה הביתיים של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, בני יהודה ונבחרת ישראל ואילו סמי עופר משמש למשחקים ביתיים של מכבי חיפה והפועל חיפה וגם של נבחרת ישראל.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
