מארק ואליינטה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

מ-2.5 מיליון אירו לשפל: הבלם ששיחק עם מסי ובמכבי חיפה פורש

מארק ואליינטה הודיע על פרישה מכדורגל לאחר קריירה מרתקת שעברה גם בכרמל. כמה זה עלה ליענקל'ה שחר?

מיכאל וייסרמן |

"זה רגע כדי לעצור ולהסתכל אחורה. נהניתי תמיד והייתה לי דרך ארוכה בקריירה". כך נפרד הבלם מארק ואליינטה מעולם הכדורגל כאשר הודיע על פרישה בגיל 36. הבלם שנחשב בזמנו לאחד משחקני הרכש המפתיעים שנחתו בישראל הודיע במפתיע כי החליט לתלות את הנעליים.

פרש אחרי שנתיים בכרמל. ואליינטה (צילום: באדיבות מכבי חיפה)

ואליינטה עוזב את עולם הכדורגל כפספוס גדול כאשר בעברו סומן כאחת הכשרונות הגדולים במחלקת הנוער של ברצלונה ושם שיחק לצד כוכבים גדולים כמו ליאו מסי, ססק פברגאס וג'רארד פיקה. במשחקים רבים בקבוצת הנוער עלה כבלם מוביל - הרבה לפני פיקה. למרות ההצלחה במחלקת הנוער, ואליינטה לא התאקלם בקבוצה הבוגרת והמאמן דאז, פרנק רייקארד ההולנדי, כלל לא ספר אותו. הבלם עבר לסביליה. גם שם התחיל בקבוצת המילואים וב-2009 עבר לקבוצה הראשונה. בסיום העונה זכה עם הקבוצה בקופה דל ריי (גביע המלך הספרדי).

בסיום אותה עונה עבר לריאל ויאדוליד, שם שיחק 5 עונות גם בליגה הראשונה, לאחר הירידה של הקבוצה גם בליגה השנייה. בקיץ 2015 החליטו הירוקים מהכרמל בראשותו של המאמן רוני לוי לרכוש את השחקן. הם עשו זאת בסכום של 300 אלף אירו. הבלם עצמו חתם לשנתיים עם שכר של 360 אלף אירו לעונה. שער הבכורה שלו בחיפה היה מול הפועל עכו והתואר היחיד שהצליח להשיג היה גביע המדינה - כאשר בגמר ניצחה מכבי חיפה את מכבי תל אביב בתוצאה 0:1.

בקיץ 2017 עם הגעתו של המאמן, גיא לוזון, הוא החליט כי ואליינטה אינו מתאים לו ולמרות שהיה לו חוזה לעונה נוספת, הירוקים התירו את חוזהו ושילמו כ-100 אלף אירו על התרת חוזה. לאחר מכן השחקן שיחק עונה אחת בפרטיזן בלגרד, עונה אחת בליגה השנייה בספרד במדי ספורטינג גיחון ובעונה האחרונה שיחק בליגה ההודית במדי גואה המקומית, שם שותף ב-8 משחקים אך קיבל שכר מרשים של 5 מיליון דולר לעונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.