קלווין פיליפס
צילום: טוויטר מצסטר סיטי

הכוכב שנרכש ב-50 מיליון ליש"ט יגיע לליברפול בסכום נמוך יותר?

הקבוצה של יורגן קלופ מוכנה לשלם רק 35 מיליון אירו עבור כוכב נבחרת אנגליה. מה יהיה שכרו?
מיכאל וייסרמן |

לאחר הכישלון העונה בליגה וההדחה מליגת האלופות, בליברפול מבינים כי הקבוצה תעבור מהפכה בעונה הבאה. היא רוצה להתחזק בעיקר בחלק ההתקפי ומחפשת גם צעירים שיועלו להוביל אותה להישגים.

יעזוב לאנפילד? פיליפס (צילום: טוויטר מנצסטר סיטי)

היעד הראשון שסומן היה קשר בורוסיה דורטמונד ג'וד בלינגהאם אבל המחיר הגבוה אותו תדרוש הקבוצה הגרמנית, שעשוי להגיע לכ-130 מיליון אירו, גרמו לקבוצה האנגלית לחפש גם אופציות חילופיות.

אחת האופציות שעלו לאחרונה הוא קשר מנצ'סטר סיטי, קלווין פיליפס. האחרון כלל לא נחשב לשחקן הרכב אצל פפ גוארדיולה ובליברפול בטוחים כי גם סיטי וגם פיליפס יסכמו על מעבר כבר בקיץ הקרוב.

פיליפס, 27, הוא שחקן ממוצא ג'מאייקני שגדל בלידס ושיחק במועדון במשך שבע עונות. הוא שותף ב-214 משחקים וכבש 13 שערים. הקיץ נמכר פיליפס למנצ'סטר סיטי בסכום של 50 מיליון ליש"ט. בינתיים המעבר הזה כלל לא עומד בציפיות. בתחילת העונה נפצע פיליפס בכתפו ונעדר תקופה ארוכה. הפציעה אף גרמה לו להיעדר מהמונדיאל בקטאר.

בכל מקרה, גוארדיולה כלל לא מרוצה מחזרתו של הקשר לאחר הפציעה והשחקן כלל לא פתח ולו במשחק ליגה אחד במדי סיטי העונה. פיליפס לרוב נחשב לשחקן ספסל וגם בחצי גמר גביע אנגליה בשבוע שעבר כאשר סיטי ניצחה את שפילד יונייטד בתוצאה 0:3, אז פיליפס לא קיבל ולו דקת משחק אחד.

גם ווסטהאם הביעה עניין בשחקן, אבל זה יעדיף את ליברפול שמוכנה לשלם עליו סכום של כ-35 מיליון אירו. נראה כי סיטי תסכים לקבל סכום נמוך מאשר להמשיך ולשלם את שכרו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

גם שכרו של פיליפס נמצא במגמת עלייה. בשנים הראשונות בלידס היה מרוויח כ-200 אלף ליש"ט לעונה ובשנת 2019 השכר עלה למעל מיליון ליש"ט לעונה. ואילו בסיטי הוא זוכה לשכר שהוא מעל 8 מיליון ליש"ט לעונה. השר הבהיר כי במידה ויסכים להצטרף לקבוצה של יורגן קלופ אז ירצה ששכרו לא יפגע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.