מיליטאו
צילום: טוויטר רשמי ריאל מדריד

פעם האוהדים צחקו עליו. היום, מגן ריאל מדריד שווה 150 מיליון אירו

המגן אדר מיליטאו שהגיע מפורטו היה מהשחקנים הפחות פופולריים בקרב אוהדי ריאל מדריד. לאחרונה הוא הפך לשחקן המשמעותי ביותר בהגנה של אנצ'לוטי. שכרו: 10 מיליון דולר. מתי חל המהפך?

מיכאל וייסרמן | (3)

"אני מעדיף לשמור על ליאו מסי או על כריסטיאנו רונאלדו מאשר להתראיין", אמר המגן אדר מיליטאו באחד הראיונות לתקשורת הספרדית. "אני פשוט לא יודע מה להגיד. אני מצחיק ומרקיד בחדר ההלבשה אחרי ניצחונות. המשפחה שלי לא מבינה שאני בטירוף במגרש ושקט בבית".

ההסבר הזה הפך לכותרות המרכזיות בספרד. מיליטאו הוא אחד השחקנים המשמעותיים והטובים של ריאל מדריד העונה. אם הקבוצה תזכה בליגת האלופות, יהפוך מי שבעבר לא היה הבן המועדף לאחד השחקנים שהקהל הכי אוהב. כן, השיפור המשמעותי של מיליטאו עשוי לעזור לריאל לזכות בתואר.

מיליטאו, 25, גדל בסאו פאולו ולאחר עונה אחת בקבוצה הבוגרת נרכש על יד פורטו תמורת 8 מיליון אירו. לאחר עונה אחת בפורטוגל, בה שותף ב-29 משחקים, הוא כבש 3 שערים והרשים את המאמן דאז של הבלאנקוס, זינאדין זידאן, שהחליט להשקיע סכום עתק - 50 מיליון אירו. הבלם/מגן חתם על חוזה ל-6 שנים. לא פחות.

ההתאקלמות של הברזילאי בספרד לא הייתה פשוטה. הוא הגיע והיה צריך להילחם על מקומו בהרכב מול שתי אגדות - סרחיו ראמוס ורפאל וראן. במהרה נכנס לנעליו הגדולות של ראמוס. בהתחלה, אוהדי הקבוצה התקשו לקבל את השינוי. תג המחיר הגבוה גרם לרבים להרים גבה. אוהדים שהקניטו אותו אחרי משחקים וחלקם הפכו אותו ל"בדיחה" ו"פלופ".

מיליטאו סבל ממקרה אישי לא פשוט. הוא נפרד מחברתו שהייתה בהיריון והדבר גרם לכאוס בכלי התקשורת השונים. מיליטאו עלה על המוקד וסבל על המגרש. "היו שחקנים שזה היה שובר אותם, אבל הוא עשוי מסוג אחר. מהרגע הראשון הוא צעק ודחף והפך למנהיג אדיר", אמרו עליו בספרד.

בכושר. מיליטאו (טוויטר ריאל מדריד)

בשנה האחרונה ממשיך מיליטאו את השיפור ביכולת שלו. ערכו עלה ל-70 מיליון אירו על פי האתר 'טרנספרמרקט', אבל בספרד מעריכים כי הוא לא יימכר בפחות מ-150 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אר 25/04/2023 09:15
    הגב לתגובה זו
    אני לא בטוח לגביו
  • 2.
    אבנר 24/04/2023 19:21
    הגב לתגובה זו
    אף קבוצה לא תשלם על בלם 150 מיליון. בטח לא על מיליטאו. הוא בלם טוב(כמגן-די בינוני) אך לא מצוין.
  • 1.
    הוא איכסי על המגרש, ומחוצה לו... (ל"ת)
    ליבי 24/04/2023 16:06
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

NBA FBI הונאה הימורים (CHATGPT)NBA FBI הונאה הימורים (CHATGPT)

הונאת ההימורים שמטלטלת את עולם הספורט ומאיימת על ה-NBA

חקירה פדרלית בארה"ב חושפת רשת הימורים שהשתמשה במידע פנימי על שחקני NBA כדי להשיג רווחים, עם מעורבות של שחקנים ומאמנים; לפחות שבעה משחקים נחקרים, וברקע גוברת הדאגה לפגיעה באמון הציבור בליגה ובתעשיית ההימורים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה הימורים NBA FBI

השבוע פורסמה חקירה פדרלית רחבת היקף בארצות הברית החושפת רשת הימורים שהשתמשה במידע פנימי מתוך ה-NBA כדי להרוויח סכומי עתק. על פי דיווחים, החקירה מתמקדת בלפחות שבעה משחקים שנערכו בין השנים 2023-2024, בהם נרשמו דפוסי הימור חשודים סביב שחקנים שיצאו מהמשחקים מוקדם או קיבלו מנוחה מפתיעה כדי להשפיע על תוצאות ההימורים.

במרכז הפרשה עומד טרי רוזיר, שחקן מיאמי היט, שלפי כתב האישום הודיע מראש למקורבים כי יעזוב משחק מוקדם בשל פציעה צפויה. ואכן, במהלך המשחק מול ניו אורלינס ב-2023 הוא ירד מהמגרש לאחר פחות מ-10 דקות. זמן קצר לפני כן נרשמו הימורים חריגים על כך שיפיק פחות נקודות מהממוצע העונתי שלו בהימור "OVER/UNDER".

איך ההימור עובד?

באתרי ההימורים המתקדמים, על כל שחקן מוצעת שורה של תחזיות. עבור משחקים בליגת ה-NBA אפשר למצוא הימורים של כמה נקודות, אסיסטים או ריבאונדים יבצעו שחקנים מרכזיים במשחקים. ההימור על "Under" (פחות מהממוצע שנקבע), כמו שנעשה במה שמתארים החוקרים, מניח שהשחקן יספק תפוקה נמוכה מהממוצע שלו. לדוגמא: אם רוזיר קולע בדרך כלל 18 נקודות, אתר ההימורים עשוי להציע "קו" של 17.5 נקודות, ומהמר שבחר ב-"Under" מרוויח אם השחקן קולע 17 נקודות או פחות.

כאשר אדם יודע מראש ששחקן יתחיל לשחק אך יעזוב מוקדם, מדובר במידע שנותן יתרון בלתי רגיל ששווה כסף ממשי, משום שהשוק מבוסס על הנחות שבהם השחקן ינסה לתת תפוקה מקסימלית. על פי הערכות, ההימורים הללו הונחו בהיקף של עשרות אלפי דולרים, והחוקרים מעריכים שהרווח הכולל מהעסקאות הבלתי חוקיות הגיע למאות אלפים.

החקירה הנוכחית כוללת גם את המאמן צ’ונסי בילפס (פורטלנד), העוזר לשעבר דיימון ג’ונס, והשחקן ג’ונטיי פורטר, שכבר הושעה מוקדם יותר השנה על הימורים דומים. לפי גורמי אכיפה, חלקם העבירו מידע על מנוחות שחקנים, הרכבים או פציעות לפני פרסום רשמי, וחלקם ניצלו קשרים עם אתרי הימורים כדי להעביר מידע באמצעות צדדים שלישיים.