חברת CropX גייסה 30 מיליון דולר בסבב C כדי לנהל חוות חקלאיות בצורה דיגיטלית
חברת הסטארט-אפ CropX שפועלת בתחום ניהול חוות חקלאיות בצורה דיגיטלית (Farm Management System - FMS) גייסה 30 מיליון דולר בסבב C. לדברי החברה היא תשתמש בהון החדש לשיווק ופיתוח של מערכת ה-FMS ורכישה של חברות משלימות בתחום.
המערכת של CropX רוצה לשלב בין נתונים בזמן אמת מהשטח לבין ידע ארגונומי להוזיל עלויות ולשפר את היעילות. מטרתה לסייע לחקלאים להגדיל יבול תוך חיסכון במשאבים: שימוש מופחת במים ובדשן, הפחתת כימיקלים, אנרגיה וצמצום הצורך כוח אדם. לדברי החברה, המערכת תומכת ב-75 סוגים שונים של יבולים, משלבת נתונים מהקרקע, מהצמח ומהשמיים ומספקת כלים לקבלת החלטות ותכנון, באמצעות אפליקציה. בחברה מוסיפים שיש להם כבר לקוחות ביותר מ-60 מדינות.
את הסבב הובילו זרוע ההון סיכון של Aliaxis, יצרנית של תשתית להובלת מים, וקרן האימפקט בתחום האקלים Edaphon, המנוהלות שתיהן מבריסל שבבלגיה. משקיעים נוספים בסבב כללו את Reinke Irrigation, NTT Finance, OurCrowd, Finistere Ventures, Victrix ויאיר שמיר.
קרופ איקס כבר ביצעה 4 רכישות במהלך שלוש השנים האחרונות, כולל אחת ממשל לאחרונה - היא רכשה את Tule Technologies, חברת חקלאות מדייקת מקליפורניה שפועלת בפתרונות לניהול השקיה. לפני כן היא רכשה את CropMetrics מנברסקה ו-ReGen מניו זילנד בשנת 2020, ו-Dacom Farm Intelligence מהולנד בשנת 2021, שפיתחה מערכת ייחודית לניהול ריסוס ולהגנה על יבולים חקלאיים מפני מחלות ומזיקים.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
CropX החברה הוקמה בשנת 2015 והיא מעסיקה כ-100 עובדים. 30 בישראל, וכ-70 ארה"ב, הולנד, אוסטרליה, וניו זילנד והיא רוצה לגייס עוד עובדים.
תומר צח, מנכ"ל CropX, מסר: "העובדה שהשלמנו את סבב הגיוס בתקופה כל כך מאתגרת של גיוס הון היא הבעת אמון של המשקיעים בדרך של CropX שממשיכה לצמוח ולייצר ערך ללקוחותיה ולבעלי המניות שלה. אנחנו גאים להיות בין החברות המובילות בתחום המיזוגים והרכישות בענף האגטק".
- 1.hon 20/04/2023 15:06הגב לתגובה זומוצר החברה למדידת אחוז רטיבות משולב במד טמפרטורה ומוליכות חשמלית בשני עומקים מעולה ומדויק. עם זאת נדרשת עבודה רבה בנושא משמעות התוצאות והכוונת החקלאי לכמות המים ותזמון המים בכל השקיה. יש צורך לחברה להבין מערכות שורשים והובלה בצמחים לפני שבאים לתת המלצות דרך האלגוריתם שלהם. לסיכום: מדידות טובות מאד פרוש האלגוריתם דורש תיקון וידע נוסף.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
