הארי מגוויר יונייטד
צילום: טוויטר מנצסטר יונייטד

אנגליה בהלם: הבלם היקר בהיסטוריה, שנקנה ב-80 מיליון ליש"ט, יעזוב בחינם?

קפטן השדים האדומים הארי מגוויר אינו מקבל דקות מהמאמן אריק טן האח ועשוי לחזור ללסטר בהשאלה בעונה הבאה. כך הפך מבלם נבחרת אנגליה למי שמחמם את הספסל
איציק יצחקי | (2)

מנצ'סטר יונייטד הפסידה אתמול לניוקאסל בתוצאה 2:0 ונראה כי גם בעונה הבאה צפויה מהפכה בסגל השדים האדומים. 22 נקודות מארסנל זה כבר יותר מדי גם עבור האוהדים. יונייטד רחוקה משנות הזוהר שלה, אבל גם הפער ממנצ'סטר סיטי מטריד. לפי התכנית בעונה הבאה, היא אמורה להפוך לפחות ליריבה ראויה יותר על מאבק האליפות.

אחד השחקנים שעשוי לשלם את המחיר הוא הבלם הארי מגוויר. מגוויר, 30, בלם נבחרת אנגליה, הוא גם קפטן, אבל העונה איבד את מקומו תחת המאמן אריק טן האח. הבלם פתח העונה רק חמש פעמים בהרכב הקבוצה ובכלל - שותף ב-169 הופעות אצל השדים האדומים עם 7 שערים וחמישה בישולים. הוא זכה בתואר בודד - גביע.

בשבועות האחרונים החלו דיבורים על מעבר אפשרי שלו לקבוצה אחרת. יונייטד קיבלה הצעה להשאילו לאקסית לסטר כשההשאלה צפויה להיות בחינם. 

מגוויר גדל בשפילד יונייטד וב-2014 נמכר להאל סיטי בסכום של 2.5 מיליון פאונד. לאחר שלוש שנים במועדון עבר הבלם ללסטר בעסקה שערכה היה 17 מיליון פאונד. במשך השנים הפך לאחד הבלמים הבכירים באנגליה ולאחר שנתיים אצל הכחולים נמכר ליונייטד תמורת סכום שיא של 80 מיליון ליש"ט. המעבר של מגוויר הפך אותו לשחקן ההגנה היקר ביותר בהיסטוריה. 

במשך השנים האחרונות הפך מגוויר לשחקן משמעותי בנבחרת אנגליה עם 48 הופעות ו-7 שערים. אז איך זה שבלם נבחרת שנמכר ב-80 מיליון יורו יעזוב בחינם? את התשובות אפשר למצוא בטבלה. הקבוצה ספגה רק 26 שערים העונה והיא לא צריכה את מגוויר. בטח לא בעונה שבה היא רוצה להשתדרג.

הירידה החדה ביכולת ואי הכללתו בהרכב תחת טן האח הביאה לכך שהבלם אף ירד בערכו וכעת על פי האתר טרנספרמרקט הוא שווה רק 25 מיליון אירו. השאלתו ללסטר, כאמור, צפויה להיות בחינם.

שכרו של השחקן עומד על 12.5 מיליון דולר ולכולם ברור כי לסטר לא תוכל לשלם את השכר הנוכחי. על פי הדיווחים באנגליה, שכרו בעבר בלסטר עמד על 63 אלף ליש"ט לשבוע וזה גם אמור להיות שכרו במידה ויסכים לחזור למועדון בו שיחק בעבר.

אופציית חזרו ללסטר תתרחש רק במידה והקבוצה תשרוד בליגה. ביממה האחרונה נפרדה לסטר ממאמנה, ברנדון רוג'רס, שהדגיש לא פעם את רצונו לראות את מגוויר, אך גם קברניטי לסטר ירצו להשלים את המהלך עם הגעת המאמן החדש. 

קיראו עוד ב"ביזספורט"

לסטר שלישת בטבלת הסופגות של הליגה, אחרי בורנמות' ונוטינגהאם פורסט. היא ספגה 49 שערים ב-28 משחקי ליגה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פיני 03/04/2023 12:59
    הגב לתגובה זו
    והיה מהטובים בנבחרת. ועדיין, לא מספיק טוב לקבוצות מהעילית. הוא לחלוטין לא שווה 80 מיליון, וגם בעת הקנייה "ערכו" היה נמוך מזה משמעותית. טרללת ובועה בכדורגל.
  • 1.
    אופיר 03/04/2023 08:23
    הגב לתגובה זו
    הכסף הערבי ממדינות המפרץ השחית לחלוטין את הכדורגל
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.