תומאס טוכל
צילום: טוויטר באיירן מינכן

כמה מרוויח מאמן כדורגל בכיר בבאיירן מינכן? הרבה יותר ממה שחשבתם

תומאס טוכל שעמד על הקווים בפריז סן ז'רמן וצ'לסי זכה לשכר משודרג באלופה הגרמנית. כמה הרוויח קודמו לתפקיד?

מיכאל וייסרמן |

בזמן פגרת הנבחרות ומעט רחוק מאור הזרקורים קיבלנו את אחת ההעברות המשמעותיות של העונה: באיירן מינכן החליטה לבצע זעזוע בעמדת המאמן ופיטרה את המאמן יואן נגלסמן. במקומו היא מינתה את תומאס טוכל.

באיירן מדורגת במקום השני בליגה הגרמנית עם נקודה אחת פחות מבורוסיה דורטמונד ואף תשחק ברבע גמר ליגת האלופות. ועדיין, קברניטי המועדון החליטו להיפרד מנגלסמן אחרי שנה וחצי בתפקיד. המאמן הובא בזמנו עם חוזה חסר תקדים של 9 מיליון יורו לעונה בחוזה לחמש שנים. באיירן שילמה גם דמי העברה של 30 מיליון יורו.

במועדון טענו כי הרגישו ירידה בשבועות האחרונים ומתוך חשש לפגיעה בתארים הוחלט לבצע שינוי ולהביא את טוכל - שחוזר לקדנציה שנייה בגרמניה ועם עבר בדורטמונד אותה יפגוש במשחקו הראשון כמאמן באיירן.

מעבר לדורטמונד, אימן טוכל במועדונים גדולים בעולם כמו צ'לסי ופריז סן ז'רמן וכעת בבאיירן, בה חתם לשנתיים וחצי. כעת הוא זוכה גם לשדרוג משמעותי בשכרו. על פי דיווחים בצרפת ואנגליה שכרו בצ'לסי היה 8 מיליון יורו לעונה ובפריז הרוויח חצי מיליון יורו פחות. כעת בבאיירן יזכה לחוזה מפלצתי של 12 מיליון יורו לעונה.

מחיר גדול למאמן. טוכל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.