Reeco
צילום: Reeco

הסטארטאפ Reeco גייס 10 מיליון דולר לפלטפורמת AI לניהול רכש במלונות

החברה עובדת עם מלונות של הילטון, מריוט ואינטרקונטיננטל המשתמשים בפלטפורמה לפתירת אתגרי מחסור באספקה, בזבוז מזון והתמודדות עם עליות מחירים; מעסיקה 23 עובדים, 19 מהם בתל אביב ו-4 במיאמי ומגייסת עובדים נוספים לטובת צמיחה והתרחבות

דור עצמון | (1)

הסטארטאפ Reeco, המפתח פלטפורמה לניהול הרכש במלונות, השלים סבב גיוס סיד של 10 מיליון דולר בהובלת הקרנות Net Capital Ventures של משפחת נפתלי (בעלי השליטה בביג, תלמה תיירות ואפריקה ישראל), ו-Joule ventures. לסיבוב הצטרפו משקיעים פרטיים בהם לירון פטרושקה, עינת גז מנכ"לית Papaya Global, עינת נמש, צביקה סובל מייסד וולבורן ונצ'רס, אייל דשא יו"ר ישראכרט לשעבר, ג'וני הראל-כהן שותף ב-Dynamic Loop Capital, לימור בקר מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל ומשקיעים נוספים מתעשיית ההייטק הישראלית.

הפלטפורמה של Reeco נועדה לאפשר לגופים מוסדיים כמלונות, אך גם לבתי חולים, בתי אבות, שירותי קייטרינג וגופים נוספים, לנהל את הרכש ולהזמין באופן יעיל את אלפי המוצרים הדרושים להם. החל ממזון ומשקאות ועד לחומרי ניקוי, בתהליך דיגיטלי שמחליף תהליך שמתבצע כיום באופן ידני במקומות רבים. המערכת בודקת התאמה וזמינות של המוצרים, ועוזרת להפחית עלויות בצורה משמעותית.

לפי החברה, הרוכשים בוחרים את המוצרים שהם צריכים מהמרקטפלייס של Reeco, והפלטפורמה מאתרת עבורם את הספקים האופטימליים מתוך מאות ספקים אזוריים וארציים מובילים בארה"ב. המערכת מייעלת את התהליך על בסיס ניתוח הסל שהרוכש בנה, עם השוואת מחירים בין ספקים, בדיקת זמינות, תאריכי אספקה, מגבלות של מינימום הזמנה ועוד.

ריקו הוקמה ב-2021 על ידי הנריק שמעוני, המשמש מנכ"ל החברה, ועומרי שלו, CTO. החברה החלה את פעילותה בשנה שעברה עם התמקדות בתחום המלונאות במיאמי ועובדת מול קבוצות מלונות גדולות, שכוללות מאות מלונות. בין לקוחותיה כיום Autograph collection by Marriott, Hilton Even Hotel, מלונות בקבוצת Shaner Hospitality ועוד. במקביל החברה חתומה ועובדת עם הספקים המוסדיים הגדולים ביותר בארה״ב וספקים מקומיים בפלורידה. החברה מעסיקה 23 עובדים, 19 מהם בתל אביב ו-4 במיאמי ומגייסת עובדים נוספים לטובת צמיחה והתרחבות.

הנריק שמעוני, מייסד משותף ומנכ"ל ריקו: "כמלונאי שעבד בכל תפקיד, מהדלפק ועד לתחזוקה, מחלקת הרכש תמיד זכתה לתשומת הלב הנמוכה ביותר. זה לא הגיוני, בהתחשב שההוצאות הגדולות ביותר של מלון הן בתחום הזה. כשבנינו את Reeco, ההתמקדות שלנו הייתה תמיד במתן השירות הטוב ביותר למי שמנהלים את תחום הרכש ולענות תחילה על הצרכים שלהם. לכן גם בחרנו עובדים בעלי ניסיון בתעשיית האירוח לניהול הקשרים עם לקוחותינו. הדרך שבה מנוהל כיום הרכש גורמת לכשלים רבים מהפסד כספי בכל הזמנה ועד סחורה שלא מגיעה וצורך בהתעסקות בכיבוי שריפות של מחסור שנוצר. המעבר לפלטפורמה דיגיטלית מייצר דאטה שלא קיים בשוק הזה, שהניתוח שלו יחד עם אלגוריתם קבלת החלטות חכם שפיתחנו מאפשר לקניינים וספקים לנהל מסחר מתקדם עם תקשורת פשוטה ויעילה כמו שאנחנו מכירים מאתרים כמו אמזון, אינסטה קארט וכו׳ ונוצר מודל של win-win לשני הצדדים".

עומרי שלו, מייסד משותף ומנהל טכנולוגי של Reeco: "בניגוד לחוויית ההזמנה והשהות של אורחי המלונות, שהיא כיום כולה דיגיטלית, כמעט שאין שימוש בטכנולוגיה חדשנית בצד המינהלתי האחורי של בתי המלון. ניהול הרכש, שהוא אחת מהמשימות החשובות והמורכבות ביותר באירוח, נעשה עדיין באופן ידני. בהקמת ריקו רצינו לייצר חוויית הזמנה וקבלה יעילה, להפחית בעיות בשרשרת האספקה ואת בזבוז המזון על ידי שימוש בתובנות מבוססות בינה מלאכותית על הרגלי הרכישה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שיהיה בהצלחה (ל"ת)
    מוטי 29/03/2023 10:46
    הגב לתגובה זו
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.