ליברפול מוחמד סלאח
צילום: ליברפול טוויטר

הקונצרט במספרים: כמה שווים כוכבי ליברפול לעומת מנצ'סטר יונייטד?

התבוסה הגדולה של ליברפול הפתיעה רבים, אבל על פי המספרים מדובר בקבוצה מושקעת יותר. וגם - ההבדל המשמעותי בשווי כל הסגל של שתי הקבוצות
מיכאל וייסרמן | (7)

הניצחון הגדול של ליברפול על מנצ'סטר יונייטד, 0:7, נכנס לדפי ההיסטוריה כניצחון הגדול ביותר ביריבות בין שני המועדונים - זאת שכבר קיימת למעלה מ-100 שנה.

היריבות באה לידי ביטוי גם בחלון ההעברות, ככשתי הקבוצות מתחרות גם על הצד הפיננסי. כשמשווים בין שתי הקבוצות, מבינים שהנכסים של יונייטד, שנחשבת השנה לקבוצה מצליחה יותר (לפחות עד המשחק אתמול) לא בהכרח שווים יותר.

פעם ב-100 שנה: המספרים המדהימים מאחורי השביעייה של ליברפול אמש

על פי האתר Transfermarkt - שווים של שלושת הכוכבים הגדולים של ליברפול מגיע ל-225 מיליון יורו - מוחמד סלאח ׁ80 מיליון אירו, החלוץ שנרכש מפורטו לואיס דיאז (75 מיליון), והשלישי הוא דרווין נונייס (70 מיליון, יחד עם המגן אלכסנדר ארנולד) שהגיע מבנפיקה. שוויים של כל שחקני ליברפול מגיע לכדי 931 מיליון יורו. קודי גאקפו ההולנדי שכבש אתמול צמד שווה 60 מיליון אירו.

ביונייטד מככבים אנתוני שהגיע במהלך חודש אוגוסט מאייאקס (75 מיליון אירו), ברונו פרננדש שהגיע בעבר מספורטינג ליסבון ששווה גם הוא 75 מיליון וגאדון סנצ'ו שמוערך בכ-60 מיליון אירו והגיע לקבוצה מבורוסיה דורטמונד (מרקוס ראשפורד שווה 55 מיליון יורו). שווי הקבוצה כולה מגיע ל-759.2 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דמיקולו פיזדמטה 06/03/2023 10:24
    הגב לתגובה זו
    בשני משחקים. מתחילה להתפתח פה מסורת אין מה לומר. עונג.
  • 4.
    מרסלו 06/03/2023 09:53
    הגב לתגובה זו
    תהיה נקמה מתוקה
  • אוהד ליברפול 07/03/2023 19:11
    הגב לתגובה זו
    אנחנו מחכים למשחק הבא..... עם ביטחון שננצח ????
  • תפרקו אותנו 1:2 משער באופסייד (ל"ת)
    הכי מתוקה, כמו סיטי 06/03/2023 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אין ולא יהיה כמו יונייטד (ל"ת)
    אוהד שרוף 06/03/2023 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צור ט. 06/03/2023 07:42
    הגב לתגובה זו
    משמיים...
  • 1.
    מור 06/03/2023 07:41
    הגב לתגובה זו
    שחקן ענק רק על זה שווה להוציא גז למצרים חח
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.