100 מיליון יורו לפח? צ'לסי קנתה את מודריק והוא אפילו לא מתחמם
קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי הייתה הקבוצה הפעילה של מועד ההעברות של חודש ינואר כאשר השקיעה 329 מיליון יורו וביצעה מספר רכישות אדירות. השתיים המובילות היו: אלוף העולם הארגנטינאי אנצו פרננדס שנרכש ב-120 מיליון יורו ומיכאילו מודריק שנרכש ב-100 מיליון יורו בחוזה של שבע שנים.
האוקראיני בן ה-22 הגיע משחטאר דונייצק. הוא נחשב לאחת הכשרונות הגדולים באירופה אך לאחרונה נראה כי הרכש לא מצליח להביא את היכולות לסטמפורד ברידג'. יותר מזה - חלק מהצהובונים באנגליה כבר סימנו אותו כפלופ השנה.
לאחר שישה משחקים ללא ניצחון, צ'לסי חזרה לנצח בסוף השבוע וגברה על לידס 0:1. מודריק ערך לפני חודש וחצי את הופעת הבכורה במדי הבלוז מול ליברפול, אבל מאז איבד את מקומו ובמשחק האחרון אפיל ולא נכנס כמחליף.
גורמים שעוקבים אחרי צ'לסי טוענים כי המאמן, גראהם פוטר, סימן את מודריק כאחת הסיבות לתקופה החלשה במחזורים האחרונים ובחר להתבסס על שחקנים אחרים בהתקפה. הוא נתן מקום לראחים סטרלינג, קאיי האברץ, ז'ואו פליקס ווסלי פופאנה, ומודריק ראה אותם מהספסל.
למרות הרכש הנוצץ, מדורגת צ'לסי במקום העשירי בליגה ובמחזור הבא תשחק בחוץ מול לסטר. בין לבין עשוי מודריק למצוא את עצמו בליגת האלופות כאשר קבוצתו תארח את בורוסיה דורטמונד. במשחק הראשון בגרמניה ניצחה דורטמונד 0:1.
- 3.יואל 06/03/2023 11:44הגב לתגובה זוצלסי של פוטר עובדת על מדדים ספורטיביים נפשיים וכו.. שחקן צעיר שמגיע באמצע עונה לא בסגל בגלל עומס כזה או אחר....אתה כתב פלופ יא סתום..
- 2.ישראלי 06/03/2023 08:56הגב לתגובה זורק מראה כמה כישרון ואיכות יש אצל מנור
- 1.ג'וש 06/03/2023 08:33הגב לתגובה זובכלל, מחירי שחקני הכדורגל בפרט באנגליה -אבסורדיים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
