מייקל גורדן כריסטיאנו רונאלדו
צילום: הפייסבוק של מייקל גורדן

עומדת למכירה פומבית: כמה שווה הנעל של מייקל ג'ורדן?

חברת DYNASTY CONNECTION החליטה להוציא למכירת חיסול נעליים בודדות של גדול השחקנים בכדורסל ממשחקי האליפויות. כמה זה יעלה לכם?
מיכאל וייסרמן |

בשנים האחרונות יצאו לא מעט פריטים של ספורטאי עבר גדולים למכירה פומבית. כעת, הגיע גם תורו של כדורסלן העבר מייקל ג'ורדן, שהנעליים שלו יתומחרו בין אספנים ובעלי הון.

מי שתמכור את הנעליים היא חברת DINASTY CONNECTION, הנסחרת בבורסה בהונג קונג. על פי דיווחים בארה"ב, סט של שש נעלי אייר ג'ורדן בודדות הנחשבות לגביע הקדוש של נעלי הספורט שלובש ג'ורדן עצמו, יצאו לשוק הפתוח. מחיר המכירה לא אושר, אך השווי צפוי להגיע למיליוני דולרים לנעל.

הנעליים היו שייכות לאיש יחסי הציבור של שיקגו בולס, טים האלם. לאחר שג'ורדן זכה באליפות הראשונה ב-1991 הוא העניק נעל אחת להאלם, ומשם זה הפך למסורת. כך קרה גם בזכיות ב-1992, 1993, 1996, 1997 ו-1998. בשלב מסוים האלם מכר את האוסף, כאשר זהות המחזיק בהן כעת לא נחשפה.

ג'ורדן חגג לפני שבוע ימים יום הולדת 60. הוא נחשב לגדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים וזאת למרות שהוא מדורג רק שלישי ברשימת הקלעים הגדולים. לפני שלוש שנים הערך מגזין "פורבס" כי הונו של ג'ורדן מגיע לכ-2.2 מיליארד דולר.

נעלי אייר ג'ורדן הפכו למותג עולמי. כיום, מליונים כאלה נמכרים גם בישראל. ישנם מספר דגמי רטרו, שעולים מאות ואלפי שקלים. אנשים רבים בעולם הפכו את הנעליים שלו לחלק מפרטי האספנות שלהם. כעת, אם ירצו לצרף את נעליו האישיות, יצטרכו למצוא מימון גדול הרבה יותר - מיליוני דולרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.