למרות החרם: דניל מדבדב הרוויח 209 אלף דולר בטורניר דוחא
עולם הספורט מחרים את רוסיה בשנה וחצי האחרונות, מאז פלשה האחרונה לאוקראינה. הספורטאים הרוסים נפגעו בצורה משמעותית מהמצב אבל הטניסאי הרוסי, דניל מדבדב, מנסה למצוא פתרונות לעניין הזה.
השבוע זכה בדבדב בטורניר דוחא. טורניר ה-ATP, נערך באיחוד האמירויות שם מאפשרים כניסה של טניסאים רוסים. מדבדב ניצח בגמר את אנדי מארי בשתי מערכות 4:6, 4:6 וזכה ב-209 אלף דולר. טורניר דוחא נחשב לאחד המעניינים במהלך העונה וזאת בשל הפרס הראשון הגבוה יחסית לשאר הטורנירים במהלך העונה. הוא דוחא נערך לראשונה ב-1993 ומאז ממשיך באופן מסורתי.
מדבדב המדורג שמיני בעולם והצליח לנצח בטורניר שני ברציפות. לפני כן עשה זאת ברוטרדם. בשבוע הבא צפוי להתפרסם דירוג חדש של איגוד הטניס העולמי ולא מן הנמנע שמדבדב יעלה למקום השביעי בעולם.
- 1.בוא נראה אותו באוסטרליה או ברולאן גארוס (ל"ת)סימה 01/03/2023 20:19הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
