מנהלי חברת הוטלמייז
צילום: גיא כושי

אגם רודברג יכולה להיות מרוצה: הוטלמייז גייסה עוד 12 מיליון דולר

החברה שבבעלותה פלטפורמת אופטימיזציה לחברות תיירות וקיבלה בעבר כתף מענקית המסחר האלקטרוני, גייסה עד כה 20 מיליון דולר. המטרה: להפוך לפלטפורמת האופטימיזציה המובילה בעולם התיירות. ומה הקשר לשחקנית אגם רודברג?
איציק יצחקי | (1)

חברת הוטלמייז (HOTELMIZE), שבבעלותה פלטפורמת האופטימיזציה לחברות תיירות, השלימה גיוס בסבב B בסך 12 מיליון דולר. המטרה: להפוך לפלטפורמת האופטימיזציה המובילה בעולם התיירות.

החברה, למי שלא מכיר, מציעה פתרון לחברות תיירות: יכולת להגדיל את התשואה ממכירות קיימות על ידי שיפור תהליכי הרכישה הסטנדרטיים שלהם. היא נותנת ערך מוסף בכך שהיא מציעה מוצרי תיירות חדשניים ומאפשרת למקסם רווחים. 

החברה גייסה עד היום למעלה מ-20 מיליון דולר, מהחברות והקרנות המובילות בעולם ובהן Flashpoint Venture Capital, Alibaba ו-Investible. 

Flashpoint, למשל, היא קבוצת השקעות בינלאומית המנהלת 450 מיליון דולר עם התמקדות בחברות טכנולוגיה מערביות שנוסדו על ידי יזמים מאירופה וישראל, המנהלת ארבע קרנות הון סיכון, קרן חוב וקרן סקנדרי. לחברה משרדים בלונדון, ניו יורק, תל אביב, בודפשט, ורשה, ריגה וניקוסיה. את ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא כולם מכירים.

החברה היא סטארט אפ "טראוול טק", כזה שמאחד בין עולמות הפינטק לעולמות התיירות.  כעת היא ערכה סבב גיוס בהובלת Flashpoint Venture Capital ובהשתתפות משקיעים קיימים.

סבב הגיוס הנוכחי מגיע לאחר ש-Hotelmize חוותה צמיחה של למעלה מ-800% בשנה שעברה. הגיוס הנוכחי בא במטרה להגביר את הערך עבור השותפים והלקוחות שלהם, באמצעות מגוון רחב של מוצרים אותם החברה כבר החלה למכור לשותפיה הנבחרים אך אינה הפיצה אותם לשוק בצורה נרחבת.

מגפת הקורונה הגדילה משמעותית את הביקוש לטכנולוגיות אשר עוזרות לחברות בתחום להגדיל את רווחיותם ולהפוך להיות יעילות יותר. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת להגדיל משמעותית את רווחי חברות התיירות מהזמנות בתי מלון באמצעות מוצרים חדשניים המבוססים על מודלים פיננסיים תוך שימוש בטכנולוגיות ביג דאטה ובינה מלאכותית. סל מוצרים רחב וחדשני יותר של יושק רשמית ברבעון השני של 2023. 

דור קרובינר, מנכ"ל החברה (אגב, בעלה של השחקנית אגם רודברג): "נרגשים לקבל את המימון הזה, שיאפשר לנו להמשיך בצמיחה המהירה שלנו, לפתח את מגוון מוצרי האופטימיזציה שלנו, ובעיקר לשפר את הביצועים העסקיים של השותפים שלנו ברחבי העולם". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השחלה - בן דוד 11/01/2023 10:31
    הגב לתגובה זו
    לבחור האוסטרלי שהייתה חברה דומה ונכנס שם. האם החברה היא אמיתית ויש מודל עסקי שיש רווחים או ששוב באים לעשות הרצה ולתקוע מסכנים כמו שהבנדוד עשה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד