עובדי Yoom
צילום: יחצ

הסטארטאפ Tetavi משנה את שמו ל-Yoom ומגייס 15 מיליון דולר

בין המשקיעים ניתן למצוא את המפיק והמוזיקאי ג'ימי איובין שעומד מאחורי האוזניות של ד"ר דרה; במהלך החודשים הקרובים החברה תגייס 20 עובדים למרכז הפיתוח שלה בישראל, בעיקר בתפקידי תוכנה ופיתוח
דור עצמון |

הסטארטאפ Tetavi, אחד מהשחקנים הישראליים העוסקים בעולמות המטהברס, מגייס כ-15 מיליון דולר ממשקיעים אסטרטגיים כמו פיניאס אוקונל, מאבריק קרטר, ג'סטין לובלנר והמשקיעים הקיימים. כחלק מהמהלך, החברה מבצעת מהלך של מיתוג מחדש ומשנה את שמה ל-Yoom. החברה פיתחה מערכת מצלמות הלוכדת ומייצרת אווטארים והולוגרמות ומאפשרת הזרמת וידאו וולומטרי (תלת מימדי) בשידור חי.

חברת Yoom מתכוונת להשתמש בכספים שגויסו על מנת לגייס עובדים בישראל ובעולם, להרחיב עוד יותר את שיתופי הפעולה, ולפתח את הפיצ'רים ואת חווית המשתמש באפליקציות הנייד שברשותה. החברה, שסבב הגיוס הנוכחי מעמיד את סך ההון אשר גייסה עד היום לכ-50 מיליון דולר, הוקמה ב-2016 על ידי ד"ר מיקי תמיר, מייסד ויו"ר הדירקטוריון ומיכה בירנבוים העוסק בפיתוח אלגוריתמיקה של עיבוד תמונה.

בין המשקיעים ניתן למצוא את ג'ימי איובין, המייסד משותף, בין היתר, של: Electronics Interscope ו-Beats Electronics. איובין, הוא מייסד אחת מחברת התקליטים הגדולות בארה"ב, Interscope Music, שנמצאת בבעלות יוניברסל רקורד. בשנת 2006 ייסד יחד עם הראפר ד"ר דרה את Beats Electronics, שיצרה ופיתחה מוצרי שמע כמו האוזניות המפורסמות של ד"ר דרה. בשנת 2014 נמכרה Beats Electronics לחברת Apple תמורת 3 מיליארד דולר.

Yoom מפתחת מערכת מצלמות מקיפה, שיודעת ללכוד ולשדר בשידור חי וידאו וולומטרי באיכות גבוהה. הטכנולוגיה של החברה יכולה לייצר דמויות, להקליט וידאו ולהפיק הולוגרמות בשידור חי בעזרת מערכת ניידת, ללא צורך במסך ירוק או סטודיו. המערכת של החברה מתבססת על בין 4 ל-8 מצלמות עומק בלבד, אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לצופה לנוע בתוך הסצנה בחופשיות והיא ניתנת לשילוב בתוכן טלוויזיוני כמו משחקי ספורט, אפליקציות ומשחקים במובייל וכן במשקפי מציאות רבודה ומדומה.

גלעד טלמון, מנכ"ל Yoom: "אנו שמחים מאוד לקבל את התמיכה יוצאת הדופן של "הטיטאנים" של תעשיית המוזיקה והבידור העולמית, ולקבל רוח גבית משמעותית מהאנשים שמעצבים את העתיד של תעשיית הבידור, המוזיקה והתוכן. אנחנו מאושרים לחלוק חזון משותף עם המשקיעים, האמנים והיזמים שהולכים איתנו יד ביד, בדרך ליצירת תוכן סוחף ואינטראקטיבי, שיאפשר לייצר חווית מציאות רבודה שתחבר בצורה אינטימית ועוצמתית יותר בין אנשים מכל העולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד