דוד הראל ושי שן אור
צילום: פאביאן קולדורף

פייזר בהסכם עם סייטוריזן הישראלית; תשקיע עד 110 מיליון דולר

פייזר תשקיע 20 מיליון דולר בחברה ההישראלית, תרכוש את אופציה לשימוש בטכנולוגיה של החברה  ותממן פרויקטים בהיקף שעשוי להגיע ל-110 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות
מתן קובי |

ענקית התרופות  PFIZER חתמה על הסכם עם חברת סייטוריזן (CytoReason) הישראלית. במסגרת ההסכם פייזר תשקיע 20 מיליון דולר בסייטוריזן, תרכוש את האופציה לרישיון עבור הפלטפורמה ומודלי המחלה של החברה, וכן תממן תמיכה נלווית לפרויקטים, בעסקה העשויה להגיע להיקף של 110 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות. סייטוריזן היא חברת טכנולוגייה המפתחת מודלים חישוביים של מחלות, והעסקה המדוברת היא בעצם הארכת השותפות האסטרטגית שלה עם פייזר.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל ב-2019 מאז פייזר השתמשה במודלים הביולוגיים של סייטוריזן במחקריה כדי להעמיק את הבנתה של מערכת החיסון, בעת שהיא מפתחת תרופות חדשניות למחלות אוטואימוניות ואימונו-אונקולוגיות. הפלטפורמה של סייטוריזן סיפקה לפייזר תובנות מרובות בתוכניות המחקר והפיתוח של למעלה מ-20 מחלות. הסכם המחקר וההשקעה הנוכחית יתמכו בפיתוח מודלים נוספים של מחלות וביצירת מודלים ברזולוציה גבוהה יותר, המתפרשים על פני מגוון תחומים טיפוליים.

מיקאל דולסטן, המדען הראשי של פייזר ונשיא החברה מסר: "אנו שמחים להרחיב את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם סייטוריזן. אנו מצפים להמשיך בעבודתנו עם המדענים המובילים של החברה, ולמנף את הפלטפורמה המתקדמת שלה. הנתונים הביולוגיים של סייטוריזן מאפשרים לנו לקבל תובנות עמוקות יותר לגבי מסלולי פיתוח התרופות הטובים ביותר עבור חולים, וכתוצאה מכך לקבל החלטות מושכלות יותר, בטווח זמן קצר ובעלות תועלת גבוהה".

 

דוד הראל, מנכ"ל ומייסד משותף של סייטוריזן אמר: "פייזר היא שותפה אסטרטגית של סייטוריזן מאז שנת 2019, ואנו נרגשים להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו כאחת משותפות ה-AI של פייזר להאצת פיתוח תרופות. שותפות זו מקדמת שינוי משמעותי בתעשיית הביוטק, ותסייע להניע מחקר ופיתוח עתידיים עבור חברות פארמה, בשעה שהן ממשיכות להשתמש בלמידת מכונה לפיתוח יעיל יותר של טיפולים. הפיכת נתונים מורכבים לתובנות שימושיות עשויה לספק לחוקרים ולמדענים מובילים מפת דרכים להמשך פיתוח התרופות שלהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד