"ההתנהלות התקשורתית של שטראוס טובה. הבעיה - הצד התפעולי"
האם שטראוס פעלה בשקיפות בפרשת הסלמונלה במוצרי עלית, ומה ה-א'-ב' בהתנהלות של חברה שנקלעת למשבר תקשורתי. יועץ המשברים אופיר שפיגל עם טיפ לניהול המשבר של שטראוס-עלית, ולמה אפשר לסמוך על זה שהזיכרון של הציבור קצר יחסית
"משברים תמיד היו ותמיד יהיו. הנקודה היא בכמות המשברים", אומר יועץ התקשורת והמשברים אופיר שפיגל, בראיון למדור "ביז מדיה" של ביזפורטל על משבר הסלמונלה במוצרי עלית של שטראוס -3.18% . "אם בעבר אנחנו זוכרים את כמות המשברים כי היו אחד שניים - היה את כולבוטק או תוכניות כאלה של פעם בשבוע, היום כל אחד מאיתנו הוא תחנת שידור ניידת, כל אחד מאיתנו בדרך למשרד יכול לעבור ולראות במקרה עכברים הולכים על פיצה איפשהו במרכז הכרמל, ומיד זה תופס תאוצה ברשתות החברתיות - ומתקבל משבר. ולכן אם בעבר משבר היה וואו ותפס הרבה מאד כותרות, היום משברים באים ונמצאים כל יום כל היום, ולהרבה מאד מאד ארגונים. השאלה איך מתייחסים אליהם ואיך מנהלים אותם".
לדבריו, "משבר זה דבר גדול, זה דבר שפוגע, אבל אני תמיד אומר - בלי פאניקה. משבר בא והולך. רובנו ממשיכים לשתות את החלב של תנובה למרות הסיליקון בחלב (פרשה שהתפוצצה ב-1995 במסגרתה התגלה בתחקיר עיתונאי כי תנובה הוסיפה לחלב עמיד דל שומן את הכימיקל פולידימתילסילוקסאן, א"כ), כולנו ממשיכים לאכול פיצה למרות שראינו עכברים על פיצה באחת הרשתות המפורסמות, וכולנו ממשיכים לשתות קפה ברשת בתי קפה שלא אנקוב בשמה, למרות שלפני שבועות ספורים מישהו נפגע בה קשה כי הוא שתה חומר ניקיון. יש משברים וזה פוגע בטווח המידי, אבל לאורך זמן הציבור שוכח וחוזר לסדר היום. השאלה איך מנהלים את המשבר".
-אתה כבר רואה איזו אסטרטגיה או אפילו חורים בהתנהלות התקשורתית של שטראוס?
"במשבר יש התנהלות ציבורית, כי המשבר חורג מגבולות התקשורת. ולכן ההתנהלות התקשורתית שלהם היא טובה מאד. המגרעה מבחינתי היא זה הנושא התפעולי. כשגוף מגיע ומתנצל ואומר סליחה טעינו, הציבור יסלח. הציבור פחות סבלן לזה שבמוקדי השרות לא עומדים בעומס. כמות הפניות היא מטורפת ולכמות הזאת הם לא נערכו. ברמה התקשורתית הם עבדו יפה מאד, ברמה התפעולית הם מבינים שהם לא מצליחים לעמוד בציפיות. וכאן המקום היה לתת פתרונות. לא להתחיל לשחק עם אנשים - נשלח לכם שובר זיכוי, השובר הגיע, השובר פג תוקף. אל תשחקו בקטנות, תנהלו את זה כמו שניהלתם עד עכשיו - מקצוענות, יעילות, הודאה, ריקול, פיצוי לצרכנים. אבל תהיו יעילים ותתנו להם שירות ותתנו להם תחושה שדואגים אליהם ומתייחסים אליהם".
-אחת הטענות היא שהם ידעו מזה כמה ימים לפני שיצאו עם זה לציבור. אז יש פה בעיה
"כרגע אני לא יודע מתי ידעו את זה באמת. אם הציבור יגלה שהסתירו את זה ממנו, זה יעלה להם פשוט הרבה יותר, כי אנשים יכעסו עליהם. אנשים מוכנים לקבל טעויות, אנשים לא מוכנים שישקרו להם. אנשים מבינים שסלמונלה קורית, אנשים לא מוכנים שיסתירו מהם את הדברים. ואם יתברר בזמן הקרוב שהסיפור הזה היה ידוע ומישהו ניסה להסתיר את זה מהציבור, אז הנזק - ואני לא אומר שזה טוטאלוס לחברה..."
- רוצים להיות ח"כים במפלגות דמוקרטיות? תכינו את המזומנים
- צריך לשנות את דרכי התעמולה, אבל גם לחשוב מה יהיה בעתיד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-כן, אבל לציבור הישראלי אני לא חושב שיש לו איזשהו זיכרון מאד מאד ארוך
"אין לו זיכרון ארוך. אתמול בבוקר כולנו היינו סביב זה, היום בערב ערב להבדיל אלף אלפי הבדלות, אנחנו נכנסים למוד אחר, אנחנו בערב יום השואה".
-איזה מזל מבחינת שטראוס
"קשה להגיד, אבל כן..."
.
- 2.אני רק שאלה 28/04/2022 17:13הגב לתגובה זואו שהם יפטרו את עובדי רצפת הייצור ונהגי החלוקה?
- 1.אופיר שפיגל 28/04/2022 11:51הגב לתגובה זוwww.ofirpr.co.il
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
