איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: יחצ
דוחות

קרסו הרוויחה 277 מ' ש' ב-2021 - מבקר המדינה קבע שחלק גדול מהרווח הוא גזל

אם אתם רוכשים רכב חדש, אז כן - "גונבים אתכם"; אם אתם משקיעים ביבואנית הרכב לכאורה זה טוב לכם, אבל רווחים מנופחים לבסוף נעלמים; ברבעון הרביעי - רווח של 70 מיליון שקל, למרות ירידה דרמטית במכירת רכבים

קבוצת קרסו מוטורס - יבואנית רכבי רנו וניסאן  ובעלת "קל אוטו" העוסקת בליסינג והשכרה, צוחקת כל הדרך אל הבנק. קרסו לצד יבואניות הרכב הגדולות, נהנית מרווחיות גבוהה מאוד ולא מוצדקת. הקרטל של יבואני הרכב, העריך לאחרונה מבקר המדינה גוזל מהציבור 1.2 מיליארד שקל בשנה. כלומר, אם היתה תחרות, הציבור היה משלם פחות 1.2 מיליארד שקל והרווחים של קרסו והקולגות שלה היו יורדים ב-1.2 מיליארד שקל. המבקר קצת נרדם, הוא מתייחס לגזל בהתאם למצב לפני שנתיים, זה כיום הרבה יותר.

אז כשאתם קוראים את הנתונים של קרסו, תזכרו שזאת חברה טובה, אבל הרווחים שלה מנופחים. זה יכול להימשך עוד הרבה זמן, אבל הם לא באמת רווחים סבירים. אם אתם קונים רכב ממנה, זכותכם לכעוס, אם אתם משקיעים - אתם אומנם יכולים ליהנות מהרווחים הגדולים, עד ש...

 

כך או אחרת, הכנסות החברה עלו לכ-4.33 מיליארד שקל, לעומת כ-3.7 מיליארד שקל ב-2020. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה במכירות הרכב החדש והמשומש בתקופת הדוח לעומת שנת 2020 שהושפעה בין היתר מהגבלות שנבעו ממשבר הקורונה, ומגידול בפעילות הליסינג עקב איחוד מלא לראשונה של קל אוטו. ההכנסות ממגזר הרכב עלו בתקופה לכ-2.22 מיליארד שקל לעומת כ-2.04 מיליארד שקל ב-2020. רווחי המגזר בתקופה עלו לכ-385 מיליון שקל, לעומת כ-310.8 מיליון שקל ב-2020. בשנת 2021 מכרה החברה כ-19,216 רכבים, בדומה למספר הרכבים שמכרה ב-2020. 

ההכנסות ממגזר הליסינג עלו בתקופה לכ-1.73 מיליארד שקל, לעומת כ-1.32 מיליארד שקל ב-2020. הגידול בהכנסות המגזר נובע מאיחוד לראשונה של קבוצת קל אוטו החל מחודש מאי 2020. רווחי המגזר בתקופה הנוכחית עלו לכ-203.2 מיליון שקל, לעומת כ-100 מיליון שקל ב-2020.   

ההכנסות ממגזרים שירות ואחרים בתקופה הנוכחית עלו לכ-380.1 מיליון שקל, לעומת כ-354.7 מיליון שקל ב-2020. רווחי המגזרים יחד עלו לכ-112.2 מיליון שקל, לעומת כ-83.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

 

הרווח מפעולות רגילות ב-2021 גדל לכ-441.3 מיליון שקל, לעומת כ-236.6 מיליון שקל ב-2020. הגידול נובע בעיקר משיפור ברווחיות פעילות הרכב החדש והמשומש ומגידול בפעילות הליסינג שהושפעה בתקופה מקבילה אשתקד מהגבלות שנבעו ממשבר הקורונה. הרווח הנקי עלה לכ-276.8 מיליון שקל, לעומת כ-130.8 מיליון שקל ב-2020.  לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 31 בדצמבר 2021 בסכום של כ-586 מיליון שקל. 

עקב מחסור עולמי במוליכים למחצה המשמשים לייצור רכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב,  חלה ירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם. החברה פועלת על מנת לצמצם את השפעת המחסור על פעילותה ותמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי של 2021

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2021 הסתכמו בכ-938.7 שקל, לעומת כ-969 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.

 

ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון הסתכמו בכ-388 מיליון שקל, לעומת כ-608.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו בכ-83.9 מיליון שקל, לעומת כ-95.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. ברבעון הרביעי של 2021 מכרה החברה 2,585 רכבים, לעומת 6,179 רכבים שנמכרו ברבעון המקביל ב-2020. הירידה במכירת הרכבים נובעת מהירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם, כאמור. 

ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ברבעון לכ-444.1 מיליון שקל, לעומת כ-358.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. רווחי המגזר ברבעון צמחו לכ-67.1 מיליון שקל, לעומת כ-41.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון צמחו לכ-106.5 מיליון שקל, לעומת כ-88.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח ברבעון הרביעי של שני המגזרים הינו 30.8 מיליון שקל לעומת כ-21.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח מפעולות רגילות ברבעון הרביעי של 2021 עלה לכ-117.7 מיליון שקל, לעומת כ-83.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח ברבעון הרביעי עלה לכ-69.6 מיליון שקל, לעומת כ-42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זה מדהים למרות ירידה דרמטית במכירת רכבים הרווח עלה

  

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר על רקע הדוחות: "במהלך שנת 2021 צמחה קרסו בהיקפי הפעילות וברווחיה. שוק הרכב הישראלי מתאפיין בביקושים גבוהים מאד, שתרמו לצמיחה זו, כאשר בקרסו מוטורס בלט במיוחד הגידול בהיקפי הפעילות והרווחיות של מגזר הליסינג. מגזר זה נהנה מהטמעת המוצלחת של חברת קל אוטו, שאנו ממשיכים לבצע מהלכים למיקסום הסינרגיה בינה לבין חברת פסיפיק. אנו מיישמים שורה של צעדים נוספים כדי להבטיח את צמיחתה של הקבוצה ואת הגדלת רווחיה גם בשנים הבאות".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    רני 31/03/2022 22:54
    הגב לתגובה זו
    אין תחרות וגם שכבר השקל מתחזק במקום שהאזרחים יהנו מזה הם מקבלים עליות מחירים מטורפות והחלק הכי עצוב הוא שכולם קונים כמו מטורפים
  • 11.
    מי שקונה רכב צרפתי, שיהיה לו באמת בהצלחה (ל"ת)
    בחור ת״א 31/03/2022 03:52
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אבי 30/03/2022 23:43
    הגב לתגובה זו
    בגלל עליית מכירי המשומשות, ערך המכירה של רכבי הליסינג יהיה גבוה בהרבה ממה שתוכנן
  • 9.
    ריקרדו 30/03/2022 22:08
    הגב לתגובה זו
    רגע - דלק רכב, כלמוביל ושאר היבואנים בסדר? אז למה הכותרת הזאת?
  • 8.
    יוסי 30/03/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    מגעילים. הפוליטיקאים אשמים שמעולם לא שמו סוף באמת לגזל. ומוסיפים חטא על פשע במס עם שיא עולמי כאן על כל רכב וגם עמלת יבואן מנופחת כי אין תחרות .
  • 7.
    איש מסליד (ל"ת)
    איציק ווייץ 30/03/2022 11:47
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בוריס 30/03/2022 11:47
    הגב לתגובה זו
    מותגים ברמה נמוכה
  • 5.
    המבקר צודק. (ל"ת)
    נכון 30/03/2022 11:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ירמיהו 30/03/2022 11:34
    הגב לתגובה זו
    מוזר לקרוא כתבה על גזל בלי לציין את הגזלן הראשי והגדול, היא מדינת ישראל ומשרד האוצר. על רכישת כלי רכב מוּטל מס ממוצע של 100% ועל דלק מס של 200% . רכב שעלותו 50,000 משלם מס של עוד 50,000 וליטר דלק שעולה 6 שח משלם 4 שח מס. מס הגזל אגב מכניס למדינה כל שנה 50 מיליארד שח.
  • 3.
    אורי 30/03/2022 11:34
    הגב לתגובה זו
    הבעיה היא בממשלות הגרועות שלא יוצרות תחרות. המשחק מכור
  • 2.
    אם מה שכתוב כאן נכון ומדויק - זה דורש הקמת ועדת חקירה. (ל"ת)
    מבקר המדינה ישן 30/03/2022 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ביבוא אישי המחיר של הרכב דומה (ל"ת)
    הם קונים בזול 30/03/2022 10:22
    הגב לתגובה זו
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ג'י סיטי ירדה 6.8%, נקסט ויז'ן עלתה 7.1%, סגירה יציבה במדדים

ת"א 35 סגר סביב ה-0 אחרי יום בו המדד נע בין עליות וירידות; תדיראן ירדה 6.2%, סולרום איבדה 5.4%

מערכת ביזפורטל |

המסחר בת"א נסגר ביציבות. מדד ת"א 35 סגה ללא שינוי משמעותי ומדד ת"א 90 עלה ב-0.4%. 

במבט על הסקטורים, מדד הבנקים עלה ב-0.2%, מדד הביטוח עלה 1%, מדד הנדל"ן ירד0.1% ומדד הנפט וגז איבד 0.4%.

רוצים לדעת איזה מניות בולטות היום ומה הסיפור מאחוריהן? הכל כאן העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

בשוק האג"ח נרשמת יציבות לקראת החלטת הריבית בסוף החודש. אג"ח עם מח"מ של כ-10.5 שנים נסחר עם תשואה ברוטו של כ-4.06%. נזכיר כי בסוף השבוע מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם, במה שיכריע את הכף האם הריבית תרד או לא בסוף החודש. נכון לבוקר זה השוק מתמחר הורדת ריבית באזור 70%.


אחת המניות שבולטת לשלילה בימים האחרונים היא ג'י סיטי. החברה הפתיעה את המשקיעים אחרי שהגדילה את אחזקתה בחברת הבת סיטיקון למעל 50% ותידרש כעת להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט, מהלך שעשוי להגיע להיקף של 1.4 מיליארד שקל; במעלות מזהירים כי המינוף עלול לטפס מה שמעורר חשש שהמהלך יכביד על התזרים, והתגובה מורגשת במניה ובאגרות החוב של החברה. לניתוח המלא על מה עשתה החברה, ומה ההשלכות האפשריות - ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%


השבוע הקודם ננעל במחזור ענק של כ-13.4 מיליארד שקל השני בגובהו אי פעם, שלב הנעילה (החדש) רשם מחזור של כ-9.4 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי. במסגרת העדכון הצטרפו למדד ת״א-35 מניות מגדל ביטוח מגדל ביטוח 2.17%   ונקסט ויז׳ן נקסט ויז'ן 7.09%  , בעוד שמניות החברה לישראל חברה לישראל 0.35%    ואנרג׳יאן אנרג'יאן -3.37%   הועברו למדד ת״א-90. המהלך גרם לתנודתיות גדולה במיוחד בשתי האחרונות, בעיקר לאחר הצניחה במניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0.11%   ובמניית בעלת השליטה בה - החברה לישראל - בעקבות הפשרה עם המדינה סביב זיכיון ים המלח. הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה, גם היום אייסיאל תעמוד במוקד לאחר שהשוק יאכל מחדש את השפעות ההתפתחויות על הרווחיות הליבתית שלה.