גיא טיטונוביץ מנכל CHEQ
צילום: קרדיט עננים צילום עסקי

CHEQ המפתחת מערכת להגנה על אתרי אינטרנט מגייסת 150 מ' ד'

עד כה גייסה החברה 33 מ' ד' המביאים את סך הגיוס בה לכ-183 מ' ד'.  לחברה 12 א' לקוחות - צוותים קטנים וארגונים גדולים - עבורם היא מספקת את המוצר לכ-50 א' אתרים. החברה שואפת לשלש את פעילותה בשנה הקרובה
תומר אמן |

חברת הסייבר הישראלית CHEQ, הפועלת בתחום ה-Go-to-Market Security, מדווחת כי השלימה סבב גיוס C בסך של 150 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן ההשקעות Tiger Global וכלל גם את המשקיעים הקיימים Hanaco Battery Ventures, Phoenix Insurance ו-Key1 Capital. עד כה גייסה החברה 33 מיליון דולר אשר מביאים את סך הגיוסים בחברה לכ-183 מיליון דולר. 

מהחברה נמסר כי הכספים ישמשו להאצת תהליכי פיתוח טכנולוגיים ולגיוס של עובדים. לדבריה היא מפתחת מערכות המגנות על מערכי שיווק ומכירות, אתרים, סחר מקוון ודאטה, מפני בוטים, משתמשים מזויפים והונאות, ובפלטפורמה שלה משתמשים כיום קרוב ל-50 אלף אתרי אינטרנט. על פי הדיווח, החברה שואפת לשלש את פעילותה במהלך שנת 2022 בשווקים המרכזיים בהם פועלת: צפון אמריקה, אירופה ודרום מזרח אסיה.

ל-CHEQ כ-12 אלף לקוחות, ביניהם צוותים קטנים ואירגונים גדולים. החברה הוקמה בשנת 2016 ע"י גיא טיטונוביץ' המשמש כמנכ"ל, אהוד לוי, יו"ר החברה ואסף בוטובסקי, סמנכ"ל טכנולוגיה. ל-CHEQ משרדים בתל-אביב, ניו-יורק, טוקיו, שנחאי וסידני, והיא צופה כעת כי תגייס בשנה הקרובה עוד כ-120 עובדים חדשים למשרות פיתוח, שיווק, מכירות, ניהול לקוחות וניהול מוצר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד