ג'נרל מוטורוס
צילום: ג'נרל מוטורוס

מורגן סטנלי חותכים את מחיר היעד של GM - שיורדת כ-3%

בבנק ההשקעות הורידו את ההמלצה על יצרנית הרכב לרמת "משקל שווה" ואת מחיר היעד הפחיתו מ-55 ד' ל-22 ד'. לדבריהם המעבר לטובת רכב חשמלי יביא לשיעור צמיחה שנתי ממוצע שלילי בסוף העשור, ויהפוך את החברה לקטנה יותר
איתי פת-יה | (7)

חברת הרכב  GENERAL MOTORS (GM) אמנם עקפה את צפי האנליסטים בדוחותיה לרבעון הסוגר של 2021, בהם אגב הציגה ירידה בשורה העליונה והתחתונה מול התקופה המקבילה, אך בבנק ההשקעות  MORGAN STANLEY (MS) משנמכים עתה את המלצתם על המניה ומורידים את מחיר היעד שלה, כשהם מביעים ספקות באשר ליכולת להאיץ את קצב ייצור הדגמים החשמליים בעתיד הקרוב. המניה יורדת בשעה זו בכ-3% לאחר שמיתנה מעט את הירידות.

אנליסט הבנק אדם ג'ונאס הוריד את ההמלצה ל"משקל שווה" ואת מחיר היעד מ-55 דולר ל-22 דולר. לדבריו, המעבר מרכבי מנוע בעירה פנימית לכאלה חשמליים יביא לכך שמנקודת ייחוס של היום ועד לסוף העשור שיעור הצמיחה השנתי הממנוצע (CAGR) יהיה שלילי - ובמלים פשוטות יותר, שבממוצע משנה לשנה תמכור פחות מהיום.

לדבריו, התחזית של החברה לטווח הקרוב, לרווח של 14 מיליארד דולר השנה והוצאות הוניות (CAPEX) של 10 מיליארד דולר לשנה בשנים הקרובות הביא להפחתת התחזיות "המשמעותת ביותר בניתוחים של מורגן סטנלי על המניה מאז תחילת הקורונה ב-2020". עוד המשיך: "תחזית הרווח למניה שלנו מג'נרל מוטורס היא 6.64 דולר - נמוך ב-11% מבפרסום הקודם שלנו עליה".

כמו כן נכתב "כעת אנו מצפים ש-GM תשאר חברה הוליסטית (מבחינת עיקר הפעילות, שמוטה לרכבי בנזין) בשנה-שנה וחצי הקרובים, בהם ההנהלה תבנה את יכולות הרכב החשמלי, האוטונומי וטכנולוגיית הרכבים המקושרים. עדיין יש לנו חששות סביב המעבר של יצרנית הלגאסי לעבר רכבים חשמליים, ואותן שקללנו במודל שלנו, שצופה שבעתיד ג'נרל מוטורס הולכת להיות חברה קטנה יותר".

דוחות החברה לרבעון הרביעי הציגו רווח של 1.35 דולר למניה (2.58 מיליארד דולר בסך הכל) על הכנסות של 33.584 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-1.14 דולר ו-29.221 מיליארד, בהתאמה. בתקופה המקבילה ב-2020 הנתונים עמדו על 1.93 דולר רווח מתואם למניה, ו-37.518 מיליארד דולר בהכנסות.

בג'נרל מוטורס פרסמו תחזית לפיה השנה הרווח למניה יעמוד על 6.25-7.25 דולר, ומספר מסירות הרכבים יסתכם ב-1.477 מיליון. ההוצאות ההוניות על המערך החשמלי יגדלו ל-25 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אם הם ירצו תוך שנה יהיו להם 20 דגמים חשמליים! (ל"ת)
    אמנון 09/02/2022 00:15
    הגב לתגובה זו
  • אייל 10/02/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    זוכר שהם הבטיחו הפצצה של 30 דגמים חשמליים לפני שנתיים אולי ועכשיו הם מכרו 26. 26 יחידות ל-26 לקוחות. לא זה לא 1 באפריל
  • 4.
    רק מזומן 08/02/2022 23:39
    הגב לתגובה זו
    טסלה לא יכולה ליצר אפילו עשירית ממה שהם מיצרים.מחירי גנראל יותר זולים.הרבה מאד נהגים ימשיכו עם בנזין או היבריד.
  • אייל 10/02/2022 16:12
    הגב לתגובה זו
    טסלה מייצרת כרגע בקצב של 50% מGM. לפני שנתיים זה היה עשירית. עוד שנה טסלה עוקפת את GM במבפר הרכבים המיוצרים בשנה. מבחינת הכנסות ורווח למניה שצוטטו בכתבה טסלה כבר עקפה ב50% את GM. מבחינת איכות מוצר זה כבר דיון ללא מספרים אז אשאיר אותו לאלה שחיים לפי תכתיבי האמיגדלה שלהם.
  • 3.
    מי החמורים שקונים חברה במכפיל 7 כשיש חברות במכפיל 100? (ל"ת)
    יוסי ק 08/02/2022 23:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברק 08/02/2022 21:40
    הגב לתגובה זו
    או אולי שתיהן, אני מקווה שהממשלה בארה״ב לא תציל אף אחת מהן.
  • 1.
    הלוחש למנועים 08/02/2022 21:03
    הגב לתגובה זו
    עם כל הותק שלהן, המזומנים והיכולות מגיעים יזמים חדשים ועוקפים אותן בסיבוב