פיירבלוקס
צילום: איילת דובקין

פיירבלוקס גייסה 550 מ' ד': לפי שווי חברה של מעל 8 מיליארד דולר

פיירבלוקס היא פלטפורמה המספקת את התשתית המאובטחת והמובילה לעולם הנכסים הדיגיטליים. נכון להיום, למעלה מ-800 מוסדות גדולים משתמשים בתשתית של הפלטפורמה; בעקבות הגיוס החברה תגדיל את מצבת העובדים במשרדיה  בתל אביב, העומדת כיום על 170 עובדים ועובדות
סתיו קורן |
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

פיירבלוקס (Fireblocks) הישראלית גייסה  550 מיליון דולר במימון סבב E . גיוס  המייצג נקודת מפנה משמעותית עבור Fireblocks עם שווי חברה של מעל-8 מיליארד דולר.

פיירבלוקס היא פלטפורמה המספקת את התשתית המאובטחת והמובילה לעולם הנכסים הדיגיטליים. נכון להיום, למעלה מ-800 מוסדות גדולים משתמשים בתשתית של Fireblocks לתפעול שירותים בתחום הנכסים הדיגיטליים ומוצרי קריפטו. לקוחות Fireblocks כוללים את ספקי השירות הגדולים והבולטים בתחומי הפינטק, בורסות הקריפטו, גופי הלוואות, אפליקציות ארנק, קרנות גידור ומסחר וחברות ניהול נכסים.

הגיוס נעשה בהשתתפות D1 Capital Partners ו-Spark ,Capital, General Atlantic, Index Ventures, Mammoth, CapitalG (קרן הצמיחה העצמאית של אלפאבית) Altimeter, Iconiq Strategic Partners, Canapi Ventures ו-Parapi Growth Fund , בנוסף לתמיכתם של משקיעים קיימים דוגמת Sequoia Capital, Coatue, Ribbit, Bank of New York Mellon, Paradigm, DRW Venture Capital, Tenaya Capital-SCB10x וכן קרן Cyberstart הישראלית של גילי רענן.  

בעקבות הגיוס החברה תגדיל את מצבת העובדים במשרדיה  בתל אביב, העומדת כיום על 170 עובדים ועובדות בתחומים פיתוח מגוונים כגון:, בלוקצ׳יין וסייבר,לצד ניהול מוצר, עיצוב, אופרציה, ומגוון רחב של תפקידי Security. עד סוף 2022 צפויה החברה להגדיל משמעותית היקף פעילותה ולהגיע לכ 300 עובדים בישראל ומעל 600 ברחבי העולם.

 

"האימוץ של מטבעות קריפטוגרפיים במגזרים הפיננסיים והמסחריים  יואץ בשנת 2022, המשימה של Fireblocks היא להיות שותפה אסטרטגית עבור חברות וארגונים שנכנסים לשוק", אמר מיכאל שאולוב, מנכ"ל ושותף מייסד Fireblocks. "סבב המימון החדש, בהצטרפות המשקיעים החדשים, יגביר את יכולתנו לתמוך בלקוחותינו ברחבי העולם, כמו גם להשקיע בחדשנות עבור DeFi  ו- NFTs .התשתית תאפשר למוסדות פיננסיים חדשים ומבוססים להיות בשליטה ישירה על הנכסים שלהם במקום להסתמך על צדדים שלישיים, דבר שיגדיל את יתרונם התחרותי״.

 

״Fireblocks הפכה למנוע מרכזי בצמיחת שוק הקריפטו ברחבי העולם, עם סכום מוערך של 15% מנפח עסקאות הקריפטו היומי העוברות דרך התשתית שלנו", אמר דן סונדהיים, מייסד D1, חברת השקעות מניו יורק שהצטרפה לסיבוב הנוכחי מניו יורק. "גיוס זה יאפשר ל Fireblocks לצרף את הגל הבא של עסקים בתחומי מערכת הנכסים הדיגיטליים״.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד