תוכנית לניהול עסק
צילום: CANVA
IPO

רדיס לאבס רוצה להנפיק בוול-סטריט לפי שווי של 3 מיליארד דולר

החברה רוצה להנפיק ב-2022 לאחר שהשלימה גיוס של כ-110 מיליון דולר, על פי שווי של כ-2 מיליארד דולר לפני הכסף וכ-2.1 מיליארד אחריו. לחברה לקוחות גדולים הכלולים בפורצ'ן 100. במסגרת ההנפקה תשנה החברה את שמה מ-Redis Labs ל-Redis 
תומר אמן |

החברה הישראלית, המפתחת בסיס נתונים מהיר, דיווחה כי תנפיק ברבעון השני של השנה הקרובה בבורסת הנאסד"ק שבוול-סטריט לפי שווי הגדול בכמיליארד דולר מזה על פיו גייסה מוקדם יותר השנה, שהסתכם בכ-110 מיליון דולר לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר לפני הכסף ו-2.1 מיליארד אחריו. החברה תנפיק בוול-סטריט לפי השם Redis, כאשר שמה הנוכחי הוא Redis Labs.  המערכת של החברה, המתבבסת על קוד פתוח אותו ייצרה לפני כ-13 שנה, מאפשרת ניהול יעיל של דאטה עבור אפליקציות שונות, דבר אשר אמור לאפשר להן לפעול בצורה מהירה וטובה יותר. הדבר קריטי לחברות רבות המעוניינות להעביר את רכישות מוצריהן לאונליין, בייחוד נוכח משבר הקורונה.  ככל שתצא ההנפקה לפועל, תשלש החברה את שוויה בתוך שלוש שנים, כאשר במסגרת גיוסה האחרון, רדיס מכרה מניות בעסקת סקנדרי לקרנות טייגר גלובל, סופטבנק, ו-TVC שרכשו אותן בהיקף של כ-200 מיליון דולר ולפי השווי הנקוב לעיל. לפני כן, גייסה החברה 100 מיליון, גם אז בהובלת TVC אך גם באמצעות ביין קפיטל, לפי שווי של כמיליארד דולר.  כאמור, משבר הקורונה סייע לחברה מאוד. טרם גיוסה האחרון חשפה מעט מתוצאותיה, והיות והחברה מאפשרת דחיפה והתקדמות אל עולמות הדיגיטל, היא רשמה צמיחה ממוצעת של כ-54% בהכנסות שלה בשלוש השנים האחרונות, כך דווח. כמו כן דיווחה על כ-8 אלף לקוחות, המייצרים לה הכנסות בקצב שנתי של כ-100 מיליון דולר. רובן מן החברות הינן חברות פורצ'ן 100, הכוללות גם ענקיות כגון  FEDEX (סימול: FDX) ו-NETFLIX (סימול: NFLX).  מהחברה נמסר כי 75% מהכנסותיה, או שלושה רבעים המהווים כ-75 מיליון דולר בשנה מיוחסות למכירות בארה"ב, 15% נוספים למכירות באסיה כאשר היקף המכירות הגדול ביותר ביבשת זו הוא בהודו, וכמו כן כ-10% נוספים במזרח התיכון ובאירופה. דווח כי החברה דחתה בעבר את ההצעה להנפקה שכן לטענתה העיתוי היה מוקדם מידי עבורה, וכמו כן דחתה את ההצעה להנפיק במסגרת מיזוק SPAC עם חברת ארנק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד