חן עמית Tipalti טיפלת
צילום: Tipalti

טיפלתי גייסה 270 מיליון דולר לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר

חברת הפינטק הישראלית, המפתחת פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים גייסה מיום הקמתה מעל ל-550 מיליון דולר; כספי הגיוס יושקעו בהרחבת כוח אדם, בשנה הקרובה החברה תרחיב את היקף כוח האדם בישראל ב-300 עובדים
סתיו קורן | (2)
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

חברת הפינטק טיפלתי, המפתחת פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים, גייסה 270 מיליון דולר בסבב שכולו אקוויטי. מדובר בסבב גיוס מסדרה F לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר, המביא את סך ההון שגייסה החברה מהקמתה ליותר מ- 550 מיליון דולר ומציב את טיפלתי בין 15 חברות הפינטק הפרטיות בעלות הערכת השווי הגבוה בעולם.

ההשקעה תשמש להרחבת כוח האדם בחברה, כיום טיפלתי מעסיקה 720 עובדים, 300 מתוכם מועסקים בישראל. בשנה הקרובה החברה תרחיב את היקף כוח האדם בישראל ב- 300 עובדים נוספים שייקלטו בבניין המשרדים החדש אליו תעבור החברה בתחילת 2022. הבניין החדש ממוקם בקומפלקס גולף בשכונת נאות אפקה בתל אביב, ומשתרע על שטח כולל של 7,000 מ"ר המחולק בין 6 קומות משרדים. בנוסף לקומת גג Rooftop שתשמש לאירועי חברה.

היום ב-19:00 שיעור ראשון בקורס ללימודי שוק ההון, המרצה: אבישי עובדיה (הקורס יימשך 8 שיעורים והוא ללא עלות). להרשמה לחצו כאן

סבב הגיוס הובל על ידי קרן G Squared, שהשקיעה בחברות: Airbnb, 23andMe, Pinterest, Spotify, Coursera, Lyft, Instacart ועוד. לסבב הצטרפו משקיעים חדשים, ביניהם Marshall Wace ו- Counterpoint Global זרוע השקעות של מורגן סטנלי. בנוסף למשקיעים הקיימים: זאב ונצ'רס של אורן זאב המשמש גם כמייסד-שותף של טיפלתי, Durable Capital Partners, 01 Advisors ועוד.

 

טיפלתי מעבירה תשלומים בהיקף שנתי גדול מ-30 מיליארד דולר, הממשיך לצמוח בהתמדה ב-120% משנה לשנה. הפתרון של החברה מאפשר לארגונים לבצע העברת תשלומים באופן אוטומטי, גם שמדובר בהעברת תשלומים גלובליים. הטכנולוגיה מקטינה ב- 80% בממוצע את עומס העבודה על מחלקות תשלומים בארגונים ומחליפה תהליכים ידניים שלא רק מבזבזים זמן לארגון, אלא גם מאטים את הדיווח הכספי. בנוסף המערכת משפרת את בקרות ההונאה ורגולציה על תהליכים אלו. ארגונים המשתמשים בטכנולוגיה יכולים לשלם לאלפי שותפים וספקים שלהם ב-196 מדינות בתוך דקות.

השנה טיפלתי רכשה את הסטארטאפ הישראלי Approve.com, המספק פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן המקצרים את הזמן שארגונים משקיעים בתהליך. בנוסף, החברה השיקה השנה שיתוף פעולה עם מאסטרקארד להנפקת כרטיסי חיוב. טיפלתי עברה גם את רף ה- 2,000 לקוחות, פתחה משרדים חדשים בלונדון, טקסס וטורונטו. בין לקוחות החברה: GoDaddy, Roku, Wordpress.com, ZipRecruiter.

היקף השוק אליו טיפלתי מכוונת בארה"ב לבדה, כולל חברות בינוניות עם הכנסות בין 10 מיליון למיליארד דולר, המהוות יותר משליש מהתעסוקה בארה"ב וכ-40% מהתמ"ג. השיבושים שנוצרו במהלך השנתיים האחרונות בעקבות התפרצות הקורונה בנוסף לשינויי מאקרו אחרים, האיצו גם את השינוי באופן שבו חברות מנהלות פעולות פיננסיות.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה הסימול של טיפלתי (ל"ת)
    אריק בר 08/12/2021 16:45
    הגב לתגובה זו
  • היא לא חברת ציבורית. לא נסחרת (ל"ת)
    שמעון לביא 08/12/2021 17:12
    הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד