טיפלתי גייסה 270 מיליון דולר לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר
חברת הפינטק טיפלתי, המפתחת פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים, גייסה 270 מיליון דולר בסבב שכולו אקוויטי. מדובר בסבב גיוס מסדרה F לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר, המביא את סך ההון שגייסה החברה מהקמתה ליותר מ- 550 מיליון דולר ומציב את טיפלתי בין 15 חברות הפינטק הפרטיות בעלות הערכת השווי הגבוה בעולם.
ההשקעה תשמש להרחבת כוח האדם בחברה, כיום טיפלתי מעסיקה 720 עובדים, 300 מתוכם מועסקים בישראל. בשנה הקרובה החברה תרחיב את היקף כוח האדם בישראל ב- 300 עובדים נוספים שייקלטו בבניין המשרדים החדש אליו תעבור החברה בתחילת 2022. הבניין החדש ממוקם בקומפלקס גולף בשכונת נאות אפקה בתל אביב, ומשתרע על שטח כולל של 7,000 מ"ר המחולק בין 6 קומות משרדים. בנוסף לקומת גג Rooftop שתשמש לאירועי חברה.
היום ב-19:00 שיעור ראשון בקורס ללימודי שוק ההון, המרצה: אבישי עובדיה (הקורס יימשך 8 שיעורים והוא ללא עלות). להרשמה לחצו כאן
סבב הגיוס הובל על ידי קרן G Squared, שהשקיעה בחברות: Airbnb, 23andMe, Pinterest, Spotify, Coursera, Lyft, Instacart ועוד. לסבב הצטרפו משקיעים חדשים, ביניהם Marshall Wace ו- Counterpoint Global זרוע השקעות של מורגן סטנלי. בנוסף למשקיעים הקיימים: זאב ונצ'רס של אורן זאב המשמש גם כמייסד-שותף של טיפלתי, Durable Capital Partners, 01 Advisors ועוד.
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טיפלתי מעבירה תשלומים בהיקף שנתי גדול מ-30 מיליארד דולר, הממשיך לצמוח בהתמדה ב-120% משנה לשנה. הפתרון של החברה מאפשר לארגונים לבצע העברת תשלומים באופן אוטומטי, גם שמדובר בהעברת תשלומים גלובליים. הטכנולוגיה מקטינה ב- 80% בממוצע את עומס העבודה על מחלקות תשלומים בארגונים ומחליפה תהליכים ידניים שלא רק מבזבזים זמן לארגון, אלא גם מאטים את הדיווח הכספי. בנוסף המערכת משפרת את בקרות ההונאה ורגולציה על תהליכים אלו. ארגונים המשתמשים בטכנולוגיה יכולים לשלם לאלפי שותפים וספקים שלהם ב-196 מדינות בתוך דקות.
השנה טיפלתי רכשה את הסטארטאפ הישראלי Approve.com, המספק פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן המקצרים את הזמן שארגונים משקיעים בתהליך. בנוסף, החברה השיקה השנה שיתוף פעולה עם מאסטרקארד להנפקת כרטיסי חיוב. טיפלתי עברה גם את רף ה- 2,000 לקוחות, פתחה משרדים חדשים בלונדון, טקסס וטורונטו. בין לקוחות החברה: GoDaddy, Roku, Wordpress.com, ZipRecruiter.
היקף השוק אליו טיפלתי מכוונת בארה"ב לבדה, כולל חברות בינוניות עם הכנסות בין 10 מיליון למיליארד דולר, המהוות יותר משליש מהתעסוקה בארה"ב וכ-40% מהתמ"ג. השיבושים שנוצרו במהלך השנתיים האחרונות בעקבות התפרצות הקורונה בנוסף לשינויי מאקרו אחרים, האיצו גם את השינוי באופן שבו חברות מנהלות פעולות פיננסיות.
- המירוץ לכדור הרזייה - נובו בתוצאות קליניות טובות
- המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 1.מה הסימול של טיפלתי (ל"ת)אריק בר 08/12/2021 16:45הגב לתגובה זו
- היא לא חברת ציבורית. לא נסחרת (ל"ת)שמעון לביא 08/12/2021 17:12הגב לתגובה זו

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.