יניב ורדי קלארוטי
צילום: קרן מזור

קלארוטי גייסה 400 מ' ד' וצירפה את ראש המוסד לשעבר - רוכשת חברה

קלארוטי רוכשת את מידיגייט וצופה כי השילוב בין השתיים תהווה "קפיצת מדרגה" עבורן. השווי המשולב יעמוד על כ-2.25 מיליארד דולר
דניאל ליברמן |

חברת הסייבר הישראלית קלארוטי השלימה סבב גיוס E בגובה 400 מיליון דולר. במקביל היא רוכשת את מדיגייט (Medigate) הישראלית. את הגיוס הובילה חברת ההשקעות והטכנולוגיה סופטבנק  SOFTBANK CORP ADR.

חברת מדיגייט עוסקת בתחום אבטחת התשתיות הקריטיות עבור בתי חולים, כולל מכשור רפואי בפרט והאינטרנט של הדברים (IoT) בכלל. מהווה הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאבטחת מכשור רפואי וניהול נכסים, המאפשרת לספק טיפול מאובטח ומקושר. 

קלארוטי ומידיגייט שתיהן עוסקות בתחום דומה מאוד רק בשווקים שונים. מטרת הרכישה על פי החברות, אינה שיפור טכנולוגי אלא התרחבות גלובלית. אם המיזוג יושלם בהצלחה יעמוד שווי התאגיד המשולב על כ-2.25 מיליארד דולר וההכנסות צפויות להכפיל עצמן ל-200 מיליון דולר בשנה הבאה.

הסבב הנוכחי מביא את סך הגיוסים של קלארוטי ל-635 מיליון דולר, מה שהופך אותה לחברת אבטחת הסייבר שגייסה את סכום הכסף הגדול ביותר במגזרי התעשייה, הבריאות וה-IoT הארגוני.

 

בעקבות ההשקעה, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, מנהל פעילות ההשקעות של SoftBank בישראל, הצטרף לדירקטוריון של קלארוטי. לדבריו – "יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית מניעות כיום את המערכות הפיזיות שאנו מסתמכים עליהן לצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר. לכן אבטחת מערכות אלה עוסקת, בסופו של דבר, בהפחתת סיכונים לחיי אדם. 

יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי: "החיבור של המערכות הפיזיות לרשת בתעשיות הייצור, הבריאות, האנרגיה ואחרות, אמנם מקנה יתרון תחרותי מבחינת גמישות וזריזות תפעולית, אך הוא גם מגדיל את החשיפה שלהן לאיומי סייבר בעלי השלכות על בטחון הציבור, הסביבה והכלכלה."

לדבריו, "השילוב של  מדיגייט וקלארוטי בפלטפורמה אחת, מהווה קפיצת מדרגה במשימה שלנו לאבטח את העולם המתפתח של ה-IoT.  קלארוטי תספק מערכת אבטחה כוללת למערכות-פיזיות-מחוברות במגזרי התעשייה, הבריאות ובסביבות ארגוניות – האינטרנט המורחב של הדברים (XioT). עם תמיכה פיננסית חזקה.

קיראו עוד ב"BizTech"

 

חברת המחקר גרטנר צופה כי "עד שנת 2024, 80% מארגוני התשתית הקריטיים ינטשו את ספקי פתרונות האבטחה הקיימים שלהם על מנת לגשר בין סיכוני סייבר-פיזי ו-IT על ידי אימוץ פתרונות אחודים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד