קלארוטי גייסה 400 מ' ד' וצירפה את ראש המוסד לשעבר - רוכשת חברה
חברת הסייבר הישראלית קלארוטי השלימה סבב גיוס E בגובה 400 מיליון דולר. במקביל היא רוכשת את מדיגייט (Medigate) הישראלית. את הגיוס הובילה חברת ההשקעות והטכנולוגיה סופטבנק SOFTBANK CORP ADR.
חברת מדיגייט עוסקת בתחום אבטחת התשתיות הקריטיות עבור בתי חולים, כולל מכשור רפואי בפרט והאינטרנט של הדברים (IoT) בכלל. מהווה הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאבטחת מכשור רפואי וניהול נכסים, המאפשרת לספק טיפול מאובטח ומקושר.
קלארוטי ומידיגייט שתיהן עוסקות בתחום דומה מאוד רק בשווקים שונים. מטרת הרכישה על פי החברות, אינה שיפור טכנולוגי אלא התרחבות גלובלית. אם המיזוג יושלם בהצלחה יעמוד שווי התאגיד המשולב על כ-2.25 מיליארד דולר וההכנסות צפויות להכפיל עצמן ל-200 מיליון דולר בשנה הבאה.
הסבב הנוכחי מביא את סך הגיוסים של קלארוטי ל-635 מיליון דולר, מה שהופך אותה לחברת אבטחת הסייבר שגייסה את סכום הכסף הגדול ביותר במגזרי התעשייה, הבריאות וה-IoT הארגוני.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעקבות ההשקעה, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, מנהל פעילות ההשקעות של SoftBank בישראל, הצטרף לדירקטוריון של קלארוטי. לדבריו – "יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית מניעות כיום את המערכות הפיזיות שאנו מסתמכים עליהן לצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר. לכן אבטחת מערכות אלה עוסקת, בסופו של דבר, בהפחתת סיכונים לחיי אדם.
יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי: "החיבור של המערכות הפיזיות לרשת בתעשיות הייצור, הבריאות, האנרגיה ואחרות, אמנם מקנה יתרון תחרותי מבחינת גמישות וזריזות תפעולית, אך הוא גם מגדיל את החשיפה שלהן לאיומי סייבר בעלי השלכות על בטחון הציבור, הסביבה והכלכלה."
לדבריו, "השילוב של מדיגייט וקלארוטי בפלטפורמה אחת, מהווה קפיצת מדרגה במשימה שלנו לאבטח את העולם המתפתח של ה-IoT. קלארוטי תספק מערכת אבטחה כוללת למערכות-פיזיות-מחוברות במגזרי התעשייה, הבריאות ובסביבות ארגוניות – האינטרנט המורחב של הדברים (XioT). עם תמיכה פיננסית חזקה.
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
חברת המחקר גרטנר צופה כי "עד שנת 2024, 80% מארגוני התשתית הקריטיים ינטשו את ספקי פתרונות האבטחה הקיימים שלהם על מנת לגשר בין סיכוני סייבר-פיזי ו-IT על ידי אימוץ פתרונות אחודים".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
