לושה גייסה 205 מ' ד' לפי שווי של 1.5 מיליארד ד'
חברת Lusha השלימה גיוס של 205 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. חברת לושה, הפועלת בתחום ה-B2B, מפתחת בימים אלו טכנולוגיה אשר אמור לסייע לאנשי מכירות לזהות את הלקוח האידיאלי הבא. החברה מקווה כי הפלטפורמה תספק גישה מיידית למידע עסקי, לשימוש על ידי צוותי המכירות והשיווק.
את הסבב הובילו PSG, קרן המתמחה ברכישת אחזקות בחברות צמיחה שיוצרת שותפויות עם חברות תוכנה בגודל בינוני ועם חברות שירותים מבוססות טכנולוגיה. סך ההון שגייסה Lusha הגיע עד עתה ל-245 מיליון דולר שהשקיעו הקרנות הנוכחיות. ההון שגויס ישמש את Lusha להרחיב את הנוכחות הגלובלית שלה, להגדיל את קהילת אנשי המכירות שלה, ולהמשיך לשפר את איכות הנתונים שהיא מציעה ואת נוחות השימוש.
Lusha הוקמה בשנת ב-2016 על ידי אסף איזנשטיין ויוני צרויה
עד לאחרונה צוותי מכירות ושיווק בתחום ה-B2B נקטו בגישה לא מטורגטת, לפיה הם פונים לקהל יעד רחב ביותר על מנת להשיג לקוחות חדשים. כתוצאה מגישה זו, הם אמנם הצליחו להגיע למספר גדול של לקוחות פוטנציאליים - אך עם רמת רלוונטיות נמוכה - מה שגרם להם להשקיע זמן רב במציאת הלקוחות
הפלטפורמה הנמצאת בפיתוח של חברת לושה תאפשר לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם לקבל מידע מדויק ותובנות עסקיות על לקוחות היעד שלהם, ובכך לטרגט את הלקוחות הפוטנציאלים הטובים ביותר ולסגור יותר עסקאות.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עולם המכירות עובר עתה מהפכה דומה לזו שעבר עולם השיווק לפני עשור. אנשי מכירות נוטשים את שיטות המכירה המסורתיות - בהן ירו לכל הכיוונים במטרה למצוא לקוחות חדשים - ומאמצים שיטות מכירה המבוססות על זיהוי מדויק של לקוחות על בסיס דאטה (Data Driven Super Targeting)" - אומר יוני צרויה, מייסד משותף ומנכ"ל לושה.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
