אסף רפפורט וויז WIZ
צילום: נתנאל טוביאס

בתוך שנה וחצי: Wiz הישראלית גייסה לפי שווי של 6 מיליארד דולר

בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמצאים האיש העשיר בעולם ברנרד ארנו, והבעלים של סטארבקס האוורד שולץ
נתנאל אריאל | (3)
נושאים בכתבה גיוס הון

הסטארט-אפ Wiz הישראלי מגייס 250 מיליון דולר לפי שווי של 6 מיליארד דולר, וזאת רק שישה חודשים לאחר שהחברה השלימה גיוס של 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר.

החברה פיתחה פלטפורמת אבטחת ענן שסורקת את סביבת הענן, על כל שכבות המחשוב השונות שבה, על ידי התממשקות api, ועל פי החברה, היא נמצאת בשימוש על ידי עשרות לקוחות, ובכלל זה כ-15% מחברות Fortune 500. 

וויז מנתחת את המשאבים בענן, מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים, וכן את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות. אחר כך היא משלבת את כל הממצאים כדי ליצור תמונה של הסיכונים בענן במטרה לאפשר לצוותי אבטחה לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחוצים בין שכבות הענן השונות.

בגיוסים הקודמים השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס, גרין אוקס, סיילספורס וסייברסטארטס של גילי רענן. בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמצאים האיש העשיר בעולם ברנרד ארנו, והבעלים של סטארבקס האוורד שולץ. הגיוס הנוכחי כולל את מרבית המשקיעים שלקחו חלק בגיוסים הקודמים.

את Wiz הקימו אסף רפפורט שמשמש כמנכ"ל, עמי לוטבק שמשמש סמנכ"ל טכנולוגיות, ינון קוסטיקה סמנכ"ל המוצרים, ורועי רזניק סמנכ"ל המחקר והפיתוח. ארבעתם עובדים יחד יותר מ-15 שנים, בין היתר, כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט אשר רכשה את אדאלום אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר. לחברה 180 עובדים, מרביתם בישראל וארה"ב.

אסף רפפורט: "מדהים כמה השנה וחצי האחרונות היו מרגשות מבחינה עסקית למרות הקורונה. כשאני נזכר בחששות שהיו לנו במרץ 2020, כשהקמנו את Wiz, אני מבין היום כמה היכולת שלנו להסתגל במהירות למציאות משתנה, היא זו שגורמת לנו לצמוח בקצב אדיר ולהפוך לחברה גלובלית אמיתית. אבל עזבו רגע את המספרים: ההישג שאני הכי גאה בו הוא הצוות שבנינו - בסוף בסוף זה הבסיס העיקרי להצלחה שלנו". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זהר 11/10/2021 18:06
    הגב לתגובה זו
    זהר זהר לפני 1 דקות כל הכבוד. אכן צוות מצוין. בגיוס הראשון לאדאלום הם התקשו והצליחו לגייס מזהר זיסאפל רק אחרי שעברו את כל ה VC בארץ בחוסר הצלחה. הרוויחו את ההצלחה ביושר!
  • 1.
    משקיע פשוט 11/10/2021 15:06
    הגב לתגובה זו
    6 מילארד ,אם זה לא בועה אז מה זה
  • מה השאלה? בועה! (ל"ת)
    ירון92 11/10/2021 19:22
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.