בתוך שנה וחצי: Wiz הישראלית גייסה לפי שווי של 6 מיליארד דולר
הסטארט-אפ Wiz הישראלי מגייס 250 מיליון דולר לפי שווי של 6 מיליארד דולר, וזאת רק שישה חודשים לאחר שהחברה השלימה גיוס של 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר.
החברה פיתחה פלטפורמת אבטחת ענן שסורקת את סביבת הענן, על כל שכבות המחשוב השונות שבה, על ידי התממשקות api, ועל פי החברה, היא נמצאת בשימוש על ידי עשרות לקוחות, ובכלל זה כ-15% מחברות Fortune 500.
וויז מנתחת את המשאבים בענן, מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים, וכן את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות. אחר כך היא משלבת את כל הממצאים כדי ליצור תמונה של הסיכונים בענן במטרה לאפשר לצוותי אבטחה לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחוצים בין שכבות הענן השונות.
בגיוסים הקודמים השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס, גרין אוקס, סיילספורס וסייברסטארטס של גילי רענן. בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמצאים האיש העשיר בעולם ברנרד ארנו, והבעלים של סטארבקס האוורד שולץ. הגיוס הנוכחי כולל את מרבית המשקיעים שלקחו חלק בגיוסים הקודמים.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את Wiz הקימו אסף רפפורט שמשמש כמנכ"ל, עמי לוטבק שמשמש סמנכ"ל טכנולוגיות, ינון קוסטיקה סמנכ"ל המוצרים, ורועי רזניק סמנכ"ל המחקר והפיתוח. ארבעתם עובדים יחד יותר מ-15 שנים, בין היתר, כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט אשר רכשה את אדאלום אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר. לחברה 180 עובדים, מרביתם בישראל וארה"ב.
אסף רפפורט: "מדהים כמה השנה וחצי האחרונות היו מרגשות מבחינה עסקית למרות הקורונה. כשאני נזכר בחששות שהיו לנו במרץ 2020, כשהקמנו את Wiz, אני מבין היום כמה היכולת שלנו להסתגל במהירות למציאות משתנה, היא זו שגורמת לנו לצמוח בקצב אדיר ולהפוך לחברה גלובלית אמיתית. אבל עזבו רגע את המספרים: ההישג שאני הכי גאה בו הוא הצוות שבנינו - בסוף בסוף זה הבסיס העיקרי להצלחה שלנו".
- 2.זהר 11/10/2021 18:06הגב לתגובה זוזהר זהר לפני 1 דקות כל הכבוד. אכן צוות מצוין. בגיוס הראשון לאדאלום הם התקשו והצליחו לגייס מזהר זיסאפל רק אחרי שעברו את כל ה VC בארץ בחוסר הצלחה. הרוויחו את ההצלחה ביושר!
- 1.משקיע פשוט 11/10/2021 15:06הגב לתגובה זו6 מילארד ,אם זה לא בועה אז מה זה
- מה השאלה? בועה! (ל"ת)ירון92 11/10/2021 19:22הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
