NeuroBlade של יוצאי סולאראדג' גייסה 83 מיליון דולר
הסטארט אפ הישראלי נוירובלייד (NeuroBlade) שפיתח זיכרון חישובי שמאפשר שיפור משמעותי בזמן העיבוד (לדברי החברה - פי 100), גייס 83 מיליון דולר בסבב B.
בין המשקיעים: אינטל קפיטל, MediaTek, Pegatron, PSMC, UMC ו-Marubeni, לצד Corner Ventures, StageOne Ventures, Grove Ventures ומריוס נכט
בשנים האחרונות כמות המידע שנאסף על ידי ארגונים גדלה באופן אקספוננציאלי, ובכך מועצם הקושי של מערכות המחשוב לנתח ולהפיק תובנות מהמידע. נוירובלייד פיתחה ארכיטקטורה לעיבוד וניתוח נתונים (Data Analytics), המסירה צווארי בקבוק שמאטים את עיבוד הנתונים, וזאת באמצעות שילוב יכולות עיבוד בתוך הזיכרון, בטכנולוגיה הנקראת processing-in-memory או PIM בראשי תיבות. הארכיטקטורה מבטלת את הצורך בשינוע הנתונים ומבצעת את עיבוד המידע במקום בו הוא מאוחסן. מאיץ ניתוח הנתונים של נוירובלייד משלב את טכנולוגיית ה-PIM שלה עם חומרה, תוכנה ואלגוריתמים לכדי מערכת כוללת שמותקנת בחוות שרתים ומאיצה את החישובים.
החברה שנוסדה ב-2018 ומעסיקה כ-100 עובדים גייסה עד כה 110 מיליון דולר ומגייסת בימים אלו עשרות עובדים נוספים. היא נוסדה ע"י המנכ''ל אלעד סיטי וה-CTO אליעד הלל, שניהם יוצאי היחידה הטכנולוגית 81 של חיל המודיעין ומהעובדים הראשונים של חברת סולאראדג'. סיטי, שעבד בסולאראדג' מהקמתה ועד להפיכתה לחברה שנסחרת בשווי של מיליארדי דולרים, כיהן בה בתפקידים בתחום המו''פ, כולל סמנכ''ל מערכת ותוכנה.
אלעד סיטי, מנכ''ל ומייסד משותף של NeuroBlade: "פיתחנו אבן בניין חדשה בארכיטקטורת מחשבים, בעזרתה ארגונים יוכלו למנף יותר טוב את המידע העומד לרשותם, לחלץ ממנו תובנות רחבות יותר, לספק מענה מהיר יותר ללקוחותיהם, ובכך לדייק ולשפר את הפעילות העסקית שלהם. לקחנו את הטכנולוגיה שפיתחנו ובנינו בעזרתה מאיץ לניתוח נתונים המזרז את תהליך העיבוד והניתוח בסדר גודל של פי 100 בהשוואה למערכות קיימות. אנחנו רק בתחילת הדרך למימוש הפוטנציאל של הטכנולוגיה, וההון שגויס יסייע לנו להפוך עוד רעיונות מהפכניים למוצרים שיעזרו ללקוחות שלנו לממש את היעדים שלהם ולייצר עבור כולנו עולם טוב יותר".
"השנה האחרונה הציבה אתגרים חסרי תקדים בפני הדאטה סנטרים של העולם, שבזכותם העולם המשיך לתפקד בזמנים קריטיים ביותר. השוק עומד בפני גידול עצום ואנו מאמינים שנוירובלייד ניצבת בפני מסע מבטיח ביותר", אמר לאנס וויבר, סגן נשיא ומנהל ראשי של קבוצת הדאטה סנטר ואסטרטגיית הענן באינטל.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ד"ר פטריק ג'נקה, ראש מחלקת חדשנות ב-SAP. "הערכת הביצועים ומגוון השימושים של הטכנולוגיה הזו מעידים על פוטנציאל עצום לשיפור ביצועים בבסיסי נתונים - בזמני התגובה, באנרגיה ובמחיר, הן בענן הציבורי והן בענן הפרטי. באמצעות השת"פ, SAP תמשיך בבניית חוות השרתים של העתיד".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
