צופן קוד סייבר
צילום: Istock

דואלטי טכנולוגיות השלימה גיוס של 30 מ' ד'

זהו סבב גיוס שני לחברה המפתחת פתרונות לשיתוף מאובטח של נתונים לצורך ניתוחי ביג דאטה. את הסבב הובילה LG ולקחו בו חלק גםאינטל ו-Team8 של נדב צפריר. "העומק של התובנות שניתן להפיק מתעכב בגלל תקנות פרטיות שמביאות לבידוד נתונים"
איתי פת-יה |

סטארט אפ הביג דאטה דואלטי טכנולוגיות, המספק פתרונות מאובטחים לניתוח שיתופי ומבוסס בינה מלאכותית של נתונים, השלימה סבב גיוס שני בסך 30 מיליון דולר בהובלת LG. החברה פועלת מול נותני שירותי פיננסיים, שירותי בריאות, גופים ממשלתיים ועוד, וגייסה עד כה  49 מיליון דולר.

עוד השתתפו בגיוס Euclidean Capital, ו-NAventures, שהיא הזרוע להון סיכון תאגידי של בנק לאומי לקנדה, וכן המשקיעים הקיימים Team8 של נדב צפריר ורקפת רוסק עמינח, אינטל ו-Hearst Ventures. דואליטי תשתמש בכספים לגיוס עובדים פיתוח יכולות הבינה המלאכותית של המוצר והיבטי אבטחת הפרטיות בו (PETs).

"כדי למצות את הפוטנציאל שגלום בדאטה, יש צורך לעבוד בצורה שיתופית עם ספקי דאטה וספקי מודלים ותשתיות אחרים. המחסום המרכזי כדי לבצע שיתופי פעולה שכאלו הינו שמירה על הפרטיות והסודיות העסקית של הנתונים. דואליטי קמה כדי לפתור בעיה זו תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות בתחומי למידת מכונה וההצפנה", מסבירים בחברה.

המוצר של החברה מבוסס על הצפנה הומומורפית (HE) ומאפשר לארגונים לשתף נתונים מוגנים ומודלים של AI תוך שמירת סודיותם בכל סביבה - על תשתית הארגון המשתף, זה עמו משותף המידע, או בענן, וזאת מבלי לחשוף נתונים רגישים כגון מידע מזהה אישי (PII). כך ניתן לדברי דואליטי "להתגבר על האתגרים הנובעים ממקומיות הנתונים (data localization) ומהשוני ברגולציות דאטה במדינות שונות, וכך מתאפשרים שיתופי פעולה בינלאומיים על דאטה רגיש בתוך ובין ארגונים גלובליים - צורך קריטי לתפקוד תקין של כלכלה עולמית של ימינו, המונעת יותר ויותר על ידי נתונים".

סוכנות המו״פ של משרד ההגנה האמריקאי (DARPA) חתמה על הסכם של 14.5 מיליון דולר עם החברה. לדואליטי שותפות עם אורקל FCCM  המציעה שיתוף מידע בנוגע להלבנת הון (ALM) בין מוסדות פיננסיים,  תוך הגנת הפרטיות; בתחום הרפואי, דואליטי משתפת פעולה עם המרכז הרפואי סוראסקי עבור שיתוף דאטה לצורכי מחקר.

דוח של מכון גרטנר מהזמן האחרון ציין כי שיטות מחשוב מעצימות-פרטיות הן אחת ממגמות הטכנולוגיה האסטרטגיות המובילות לשנת 2021, וניבא כי עד שנת 2025 מחצית מהארגונים הגדולים יאמצו שיטת מחשוב המגבירות פרטיות כאמצעי לעיבוד נתונים.

דואלטי הוקמה ב-2016 במסגרת קבוצת Team8 על ידי זוכת פרס טיורינג פרופ' שפי גולדוואסר, פרופ' וינוד וייקונטנת'ן מ-MIT (שלקח חלק בהמצאת ההצפה ההומומורפית BGV) וד"ר קורט רולוף, מייסד ספריית הקוד הפתוח של הצפנה הומומורפית PALISADE עליה מבוססת הפלטפורמה של דואליטי), בנוסף למנכ"ל ד"ר אלון קאופמן והיו"ר רינה שאינסקי.

קיראו עוד ב"BizTech"

ד"ר אלון קאופמן, מנכ"ל ומייסד שותף בדואליטי טכנולוגיות: "כמות הנתונים שיש לארגונים הולכת וגדלה באופן אקספוננציאלי, אך הרוחב והעומק של התובנות שהם יכולים להפיק מהם לא התפתחו באותו הקצב, בעיקר בשל בידוד נתונים הנגרם כתוצאה מריבוי תקנות פרטיות הנתונים וחסמים עסקיים. פתרונות המחשוב המאובטחים והשיתופיים של דואליטי מספקים מוצא ממבוי סתום זה על ידי הפיכת נתונים לשמישים תוך כדי הגנתם. "חברות וארגונים מכירים בכך שאימוץ טכנולוגיות מעצימות-הפרטיות הפך להיות צורך עסקי מרכזי, המעניק להם יתרון תחרותי. אנו

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד