כביש, מחלף
צילום: יחצ

משדרגים את גהה: כביש 4 ישופץ ויכלול נת"צ

מקטע הכביש בין מחלף גן רווה למחלף מורשה ישודרג ויוסף לו נתיב תחבורה ציבורית
לימור זילבר | (11)

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) הודיעה היום (ג') כי אושרה תכנית משרד התחבורה לשדרוג כביש גהה (כביש 4) בין מחלף גן רווה למחלף מורשה, סמוך להוד השרון ורמת השרון. התכנית כוללת תוספת של נתיבי תחבורה ציבורית במרכז הכביש, באחד מקטעי הדרך העמוסים ביותר בארץ.

 

נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בכביש גהה יתחברו לכבישי הרוחב החוצים אותו, תוך שיפור הממשקים עם צירי תחבורה ציבורית מרכזיים ומרכזי תחבורה משולבים בצמידות לכביש. ובכללם בקו האדום, הסגול והחום של הרכבת הקלה בתל אביב, חניון "חנה וסע" במורשה ומסופי תחבורה ציבורית שונים. במסגרת הפרויקט מקודמת גם מנהרת תשתיות במקטע הצפוני עבור קווי מתח, תשתיות קווי דלק ותקשורת וקווי תשתית נוספים. שדרוג הכביש תוכנן ויבוצע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל.

על רקע אישור התכנית, אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, (תא"ל) במיל' מירי רגב ציינה כי משרד התחבורה ממשיך לקדם את מערך התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ, כך שינתן מענה תחבורתי מהיר ויעיל, לתושבי מרכז הארץ והפריפריה כאחד ובכך להבטיח שיוויון תחבורתי לכל אדם בישראל: "באמצעות התוכנית אנחנו משחררים את הפקק ופותחים נתיב לתחבורה ציבורית באחד מהצירים העמוסים במרכז הארץ. מטרתנו היא להפוך את הנסיעה בתחבורה הציבורית לאטרקטיבית, מהירה ונגישה יותר לציבור כי זו הדרך היחידה להיחלץ מהפקקים", הוסיפה השרה רגב. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    התחיל מזמן , בתקופת מירי רגב , זה לא משהו חדש מהיום (ל"ת)
    אני 24/06/2021 07:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיקמק 23/06/2021 09:46
    הגב לתגובה זו
    אוטובוסים נוסעים לרוב בתוך העיר.מחוץ לעיר צריך לתת לעובדים להגיע למשרד
  • 6.
    אלמוג 24/05/2021 10:57
    הגב לתגובה זו
    כביש נוראי למה לא משדרגים אותו עם מחלפים? לא רוצים לפגוע בהכנסות של כביש 6?
  • מאיר 20/06/2021 21:35
    הגב לתגובה זו
    יש מחלף רעננה,ויש צומת רעננה.
  • צודק ב 100 % (ל"ת)
    צודק 30/05/2021 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שרה 08/05/2021 10:32
    הגב לתגובה זו
    ??????????????
  • אלון 25/05/2021 20:33
    הגב לתגובה זו
    פשוט מאוד משאיות גרר תעבורה ואגד, וכמובן ישראייר, וארקיע, מונעים את הרכבת דרך כמובן שדה רמון, כי יהיו נוסעים רבים, וגם רכבת משא.
  • 4.
    שלמה 22/04/2021 18:09
    הגב לתגובה זו
    בקרוב ממשלה אחרת לטובת הציבור
  • 3.
    חיים 16/04/2021 21:42
    הגב לתגובה זו
    אין משמעות למילים האלה אם לא תהיה החלטה ממשלתית לפתח מטרו מהיר עילי כמו שיש בטוקיו כל המשחק עם הכבישים לא יתן כלום אנו יודעים למה כל הממשלות מתנגדים לזה כי מסחטת הכסף של הממשלה בענף הרכב תשווק חיים רק אם תמצאו מסחטה אחרת אז תרשו לעצמכם להתקין רכבת כזו דרך אגב בטוקיו היא משרתת 16 למליון תושבים במהירות ובנוחות כך שאיזור המרכז שלנו זה כמו שכונה אצלם
  • 2.
    חיים 16/04/2021 21:42
    הגב לתגובה זו
    אין משמעות למילים האלה אם לא תהיה החלטה ממשלתית לפתח מטרו מהיר עילי כמו שיש בטוקיו כל המשחק עם הכבישים לא יתן כלום אנו יודעים למה כל הממשלות מתנגדים לזה כי מסחטת הכסף של הממשלה בענף הרכב תשווק חיים רק אם תמצאו מסחטה אחרת אז תרשו לעצמכם להתקין רכבת כזו דרך אגב בטוקיו היא משרתת 16 למליון תושבים במהירות ובנוחות כך שאיזור המרכז שלנו זה כמו שכונה אצלם
  • 1.
    דרור 11/04/2021 16:17
    הגב לתגובה זו
    לפיה מירי רגב " כל הסינים דומים " . אין ספק שמצב התחבורה בגוש דן הוא ברמת אסון כלכלי למדינה .חייב להיות סדר עדיפויות לטיפול , מהכבד אל הפחות כבד .
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.